Kaupungin puhelinliittymissä ja puhelinvaihteessa on laaja häiriö ja puhelut eivät yhdisty tai katkeavat yllättäen. Vikaa selvitetään parhaillaan. Pahoittelemme häiriötä.

Hankinta, laitteiden hankinta korvausprojektiin

HEL 2020-001093
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 5
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Työasemien hankinta toimittajan varastoon korvauskierrosta varten

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankintalain (1397/2016) 43 § 2 momentin perusteella hankkia ja tilata Tietokeskus Yhtiöltä it-laitteita työasemienkorvausprojektia varten suorahankintana.

Hankinta tehdään Helsingin kaupunginkanslian tekemän puitesopimuksen (IT-laitteet ja niihin liittyvät palvelut H015-18, KP 240§, 27.11.2018) mukaisesti ensisijaisuusjärjestyksen perusteella ilman kilpailutusta.

Samalla tietohallintopäällikkö päätti, että tilauksen kokonaisarvo ilman arvonlisäveroa saa olla enintään 500 000 euroa.

Tämän päätöksen tiedoksiannon perusteella ei synny sopimusta, vaan hankinta tehdään erillisten tilauksien perusteella.

Lisäksi tietohallintopäällikkö päätti, että hankinnan arvonlisäverottomat kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan atk-investoinneista.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveystoimiala työasemalaitekantaa päivitetään vuosittain ja korvauskierroksella uusitaan elinkaaren päässä olevat työasemat huomioiden liikkuvan työn lisääntyminen. Lisäksi korvataan näyttöjä, jotka eivät ole Apotti-yhteensopivia.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 4.2.2020 § 19.

Lisätietojen antaja

Markku Havukainen, tietotekniikkapäällikkö, puhelin: 09 310 45436

markku.havukainen@hel.fi

Noora Enberg, suunnittelija, puhelin: 09 310 50516

noora.enberg@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö