Hankinta, vyölaukut Helsinki Apotti -hankkeelle, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2020-013009
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 67
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Vyölaukkujen pienhankinta Helsinki Apotti -hankkeelle

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankkia Mastermark Oy:ltä 2 550 vyölaukkua Helsinki Apotti-tukihenkilöille. Samalla tietohallintopäällikkö päätti, että hankinnan kokonaiskustannus on 11 959 euroa (alv 0%).

Tietohallintopäällikkö päätti lisäksi, että hankinnan kustannukset kohdennetaan Helsinki Apotti -hankkeelle.

Päätöksen perustelut

Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollossa otetaan käyttöön Apotti-järjestelmä huhtikuussa 2021. Apotti-tukihenkilöillä on merkittävä rooli Apotti-järjestelmän käyttöönottoon valmistautumisessa ja käyttöönoton onnistumisen turvaamisessa. Apotti-tukihenkilöt ovat sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilasia kaikista ammattiryhmistä ja heidän tehtävänsä on tukea Apotti-järjestelmän käyttäjiä järjestelmän käytössä ja muuttuvissa toimintaprosesseissa. Aiempien käyttöönottokokemusten perusteella suositellaan, että tukihenkilöitä on 15-20 % työyksikön henkilöstöstä. Helsingin sosiaali- ja terveystoimialla on nimetty 2 515 tukihenkilöä. Vyölaukut tulevat Apotti-tukihenkilöille merkiksi tukihenkilöydestä, jotta heidät tunnistetaan käyttöönoton aikana. Lisäksi he tarvitsevat laukun, jossa kuljettavat mukanaan työtehtävän hoitoon liittyviä välineitä, esim. käsiohjeita ja puhelinta.

Hankinnan kohteena on 2 550 vyölaukkua. Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alle jäävä pienhankinta, johon ei sovelleta hankintalakia.

Hankintaa varten tehtiin hintatiedustelu neljälle toimittajalle: AxonProfil Oy, Igopromo Oy, Mastermark Oy ja Pinpops Oy. Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että hinnan painoarvo oli 100 %. Asetettujen hinta- ja laatutekijöiden perusteella vyölaukkujen toimittajaksi valittiin Mastermark Oy. Igopromo Oy, jonka kokonaishinta oli alhaisin, ilmoitti, että ei pysty toimittamaan tarvittavaa määrää vyölaukkuja tarvittavassa aikataulussa.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 4.2.2020 § 19.

Lisätietojen antaja

Helena Tukia, hankepäällikkö, puhelin: 09 310 46211

helena.tukia@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö