Testisisältö

Hankinta, DPS sisäinen kilpailutus, siivouspalvelut Kalasataman kirjasto, kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala

HEL 2023-004830
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 8

Siivouspalvelut, Kalasataman kirjasto

Aluekirjastopalvelujen johtaja

Päätös

Aluekirjastopalvelujen johtaja päätti hyväksyä H A Team Oy:n tarjouksen Kalasataman kirjaston siivouspalveluista yhdeksi (1) vuodeksi ajalle kokonaistaloudellisesti edullisimpana.

Lisäksi hankintaan kuuluu yksi (1) yhden (1) vuoden pituinen optio ajalle 1.10.2024-30.9.2025 ja yksi (1) kahden (2) vuoden pituinen optio ajalle 1.10.2025-30.9.2027. Tilaaja päättää erikseen optioiden käyttöönotosta suoraa hankintaa käyttäen ennen perussopimuskauden/edellisen sopimuskauden päättymistä.

Hankintasopimus on suunniteltu aloitettavaksi 1.10.2023. Hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo on noin 50 000 euroa.

Päätöksen perustelut

Minikilpailutus perustuu Siivous- ja käyttäjäpalveluiden DPS dynaamiseen hankintajärjestelyyn H010-21/HEL 2021-008058, jonka hankintapäätös on tehty 3.9.2021. DPS järjestelyssä on sovittu, että kohdekohtaiset siivouspalvelut mini kilpailutetaan kohderyhmään Siivouspalvelut valittujen palveluntuottajien kesken.

Minikilpailutus perustuu Helsingin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan 16.5.2023 päivättyyn tarjouspyyntöön HEL 2023-004830. Minikilpailutuksen tarjouspyyntö lähetettiin kaikille DPS dynaamiseen järjestelyyn (Siivouspalvelut) 16.5.2023 mukana oleville palveluntuottajille. Tarjouskilpailu toteutettiin sähköisessä kilpailutusjärjestelmässä (Tarjouspalvelu).

Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 12.6.2023 klo 12.00. Määräaikaan mennessä saapui neljä (4) tarjousta: H A Team Oy, IC Siivous, Info Controller Oy, Palmia Oy ja Siskon Siivous Oy.

Tarjoajien soveltuvuuden tarkastaminen

Tarjoajien kelpoisuus on tarkistettu DPS dynaamisen hankintailmoituksen H010-21/HEL 2021-008058 liittymisen yhteydessä sekä normaalin sopimusseurannan mukaisesti.

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen

Kaikki tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjousten vertailu

Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus ja kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytettiin parasta hinta-laatusuhdetta, siten että hintavertailu 60 ja laatuvertailu 40 pistettä. Laadullisissa vertailuperusteissa vertailtiin esihenkilön referenssikokemusta, työllistämisehdon käyttöönottoa ja arvioitiin työhyvinvointia.

Kokonaistaloudellisesti edullisimman hinta-laatusuhteeltaan parhaan tarjouksen antoi H A Team Oy.

Vertailutaulukko on tämän päätöksen liitteenä 1. Koska vertailuperusteet sisältävät liikesalaisuutena pidettäviä seikkoja, annetaan tarkemmat arviointiperusteet työhyvinvointiin liittyen vain oman toiminnan osalta ja pyydettäessä.

Toimivalta

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta päätti 12.4.2023, § 50 siirtää hankintojen toimivaltaansa viranhaltijoille Helsingin kaupungin hallintosäännön 10 luvun 1 §:n 2. momentin 3. kohdan perusteella siten, että aluekirjastopalvelun johtaja voi päättää hankinnoista 60 000 euroon saakka.

Lisätietojen antaja

Erna Marttila, kirjastonjohtaja, puhelin: 09 310 85653

erna.marttila@hel.fi

Niina Lammi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 20573

niina.lammi@hel.fi

Päättäjä

Saara Ihamäki
aluekirjastopalvelujen johtaja