Hankinta, metroradan kiskot 2024, liikenneliikelaitos HKL
Metrokiskojen hankinta, option käyttäminen
Päätös
Toimitusjohtaja päätti ottaa metrokiskojen hankintaan sisältyneestä optiosta käyttöön 3.120 metrin kiskotoimituksen, yhteensä enintään 406.444,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.
Päätöksen perustelut
Liikenneliikelaitoksen (HKL) johtokunta valitsi 6.5.2024, 45 §, metrokiskoja koskevan tarjouskilpailun voittajaksi Vossloh Rail Services Finland Oy:n.
Hankintaan sisältyy optiona mahdollisuus tilata enintään 7.000 metriä metrokiskoja tarjouspyynnön mukaisin ehdoin vuoden 2025 aikana. Tämän päätöksen jälkeen hankintaan sisältyneestä optiosta on vielä käyttämättä 3.880 metriä metrokiskoja.
Toimitusjohtaja hyväksyi 4.12.2024, 109 §, metroradan kiskojen vaihto 2025 -hankesuunnitelman niin, että hankkeen arvonlisäveroton kokonaishinta on enintään 600.000 euroa.
Hankinnan vuonna 2024 toteutuneen perustoimituksen arvonlisäveroton arvo oli 806.988,00 euroa. Tämän päätöksen jälkeen metrokiskohankinnan kokonaiskustannukset ovat yhteensä enintään 1.213.432,00 euroa (alv 0 %).
Toimivalta
Johtokunta valtuutti 6.5.2024, 45 §, toimitusjohtajan päättämään hankintaan sisältyvän option käyttöönotosta.
Päätös tullut nähtäväksi 31.01.2025
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen johtokunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Saara Kanto, toimitusjohtaja, puhelin: 09 310 20277