Vuosaaren tukikohta, kokonaisurakan toteutus, 3 371 000,00 euroa

De ärenden som har publicerats före 2019 får beslutets rubrik.
HEL 2016-014373
Ärendet har nyare handläggningar
Ärende 5. / 10 §
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Staran ja liikuntaviraston Vuosaaren tukikohta, urakan hyväksyminen

Kiinteistölautakunta

Päätös

Kiinteistölautakunta päätti

A
hyväksyä Staran ja liikuntaviraston Vuosaaren tukikohdan hankkeen 1-vaiheen rakennustöistä antaman kokonaisurakan tarjouksen 18.11.2016 arvonlisäverottomaan hintaan 13 845 000 euroa.

B
oikeuttaa rakennuspäällikön käyttämään urakassa mahdollisesti esiintyviin muutostöihin sekä urakkasopimuksen perusteella mahdollisesti syntyviin muihin lisävelvoitteisiin 2.1.2017 hyväksytyn urakkavaiheen (UKA) kustannusarvion mukaiset varaukset.

C
oikeuttaa rakennuspäällikön allekirjoittamaan hankkeeseen kohdistuvan sopimuksen sekä lisä- ja muutostyötilaukset sekä hankkeen vastuuhenkilön vastaanottamaan urakan.

D
Tilaajan mahdollisessa uudelleen organisoitumistilanteessa tilaus vastuineen ja velvoitteineen siirtyy automaattisesti tilaajan toimintoja jatkavalle organisaatiolle.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Stäng

Vuosaareen, tonteille 54088/6 osoitteessa Itäreimarintie 5 ja 54089/1 ja 4, osoitteessa Pallokuja 5 rakennetaan Staralle ja liikuntavirastolle uusi tukikohta, joka korvaa Roihupellossa, osoitteessa Tulppakuja 3/Holkkitie 5 sijaitsevien nykyisten tukikohtien toiminnot. Roihupellon tontille rakennetaan tilat Stadin ammattiopiston tekniikan ja liikenteen alan koulutukselle. Vuosaaressa, tontilla 54088/6 sijaitsee tällä hetkellä Staran kaupunkitekniikan ylläpidon tukikohta, jonka toiminnot yhdistetään Roihupellosta siirtyvien toimintojen kanssa.

Stäng

Staran ja liikuntaviraston Vuosaaren tukikohdan 16.12.2015 laadittu hankesuunnitelma on hyväksytty kaupunginvaltuustossa 11.5.2016 (123 §) siten, että hankkeen enimmäislaajuus on 8 996 brm² ja enimmäishinta on arvonlisäverottomana 20 500 000 euroa heinäkuun 2015 hintatasossa.

Hanke toteutetaan kahdessa vaiheessa. 1-vaiheen laajuus on 6 734 brm² ja rakennustöiden kustannukset arvonlisäverottomana 13 845 000 euroa. 2-vaiheen laajuus on 1 758 brm² ja arvioidut rakennustöiden kustannukset arvonlisäverottomana 3 445 000 euroa.

Stara on antanut urakkatarjouksen 1-vaiheen rakennustöistä. Tarjouksessa noudatetaan kiinteistöviraston tilakeskuksen ja Staran välillä sovittuja puitesopimuksen mukaisia menettelytapoja.

Urakkavaiheen kustannusarvio on samansuuruinen kuin hankesuunnitteluvaiheen kustannusarvio.

Työ aloitetaan 1/2017 ja työn on suunniteltu valmistuvan 9/2019. Aikataulu on hankesuunnitelman aikataulusta myöhässä 6 kuukautta.

Hankkeen rahoitus on talousarvion ja taloussuunnitelman rakentamisohjelmassa vuosina 2016 - 2021 vuosina 2016 - 2018 toteutettavana hankkeena.

Stäng

Detta beslut publicerades 20.01.2017

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Pöytäkirjan 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (Päätöskohdista B - D), 8 (Päätöskohdista D - F), 10 (Päätöskohdista B - D), 11 (Päätöskohdista C - D), 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24 (Päätöskohdat A - D), 25, 26, 27 ja 28 §:t.

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 91 §

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Pöytäkirjan 9, 10 (Päätöskohdasta A), 11 (Päätöskohdasta A), 12, 20 ja 24 (Päätöskohta E) §:t.

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kiinteistölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Föredragande

tilakeskuksen päällikkö
Arto Hiltunen

Mer information fås av

Arto Manninen, projektinjohtaja, puhelin: 09 310 31849

arto.manninen@hel.fi

Jouko Snellman, rakennuspäällikkö, puhelin: 09 310 40334

jouko.snellman@hel.fi

Bilagor

1. Kustannusarvio (UKA) 2.1.2017
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.