Hankinta, keskustakirjasto Oodin toimistokalusteet, minikilpailutus

HEL 2018-008306
Ärendet har nyare handläggningar
§ 12

Hankinta, keskustakirjasto Oodin toimistokalusteet, minikilpailutus

Kulturdirektör

Päätös

Kulttuurijohtaja päätti hankkia keskustakirjasto Oodin toimistokalusteet kaupungin puitejärjestelyyn (H002-16HEL2016-009597/Toimistokalusteet) perustuvassa minikilpailutuksessa kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen tehneeltä Modeo Oy:ltä ennakoituun arvonlisäverottomaan kokonaishankintahintaan enintään 64 000 euroa ja Martela Oy:ltä ennakoituun arvonlisäverottomaan kokonaishankintahintaan enintään 16 000 euroa. Kokonaishankinnan arvonlisäveroton yhteisarvo on yhteensä enintään 80 000 euroa.

Sopimusten sopimuskausi on 27.8. – 31.12.2018.

Sopimussuhde sopijapuolten välillä syntyy vasta erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella. Sopimuksessa noudatetaan Julkisten hankintojen yleisiä sopimusehtoja tavarahankinnoissa (Jyse 2014 Tavarat).

Päätöksen perustelut

Hankinnan tausta, kohde ja tarkoitus

Hankinta sisältää Keskustakirjasto Oodin toimistokalusteet Oodin asiakastiloihin arkkitehtitoimisto ALA Oy:n tekemien suunnitelmien mukaisesti. Tässä kilpailutuksessa on otettu huomioon kalusteiden esteettinen yleisvaikutelma, kalusteen suhde vallitseviin muotoilutrendeihin ja arkkitehtuuriin sekä miten kalusteen muotoilu soveltuu tilaan ja käyttötarkoitukseen.

Sopimusten ennakoitu yhteenlaskettu arvonlisäveroton arvo on enintään 80 000 euroa.

Hankintamenettely

Hankinnan toteuttamiseksi hankinta järjestettiin puitejärjestelyn (H002-16, HEL2016-0099597Toimistokalusteet) minikilpailutuksena. Sen perusteella tarjouspyyntö lähetettiin viidelle (5) puitesopimustoimittajalle Isku Interior Oy, Kinnarps Oy, Martela Oy, Modeo Oy ja Tavara Trading TTR Oy.

Määräaikaan 5.6.2018 klo 12:00 mennessä tarjouksia saapui yhteensä neljä (4): Isku Interior Oy, Kinnarps Oy, Martela Oy ja Modeo Oy. Kaikki tarjoukset olivat tarjouspyynnön vaatimusten mukaisia.

Tarjousten vertailu

Tarjousten vertailussa kokonaistaloudellisesti edullisuuden perusteena käytettiin parasta hinta-laatu suhdetta siten, että hintapisteet muodostavat enintään 30 pistettä ja laatupisteet enintään 70 pistettä. Tarjouksen vertailutaulukko ovat tämän päätöksen liitteenä 3. Tarjouksen vertailutaulukon lisätiedot ovat tämän päätöksen liitteenä 4.

Laatutekijöinä arvioitiin tarjottujen kalusteiden esteettistä yleisvaikutelmaa, kalusteiden mittasuhteita, materiaaleja, tuotannollista laatua sekä toiminnallisuutta ja monikäyttöisyyttä. Hankinnan kohteena olevat kalusteet pisteytettiin tarjousvertailussa laatutekijöiden osalta tarjouspyynnössä olevana kokonaisuutena.

Modeo Oy:n tarjouksen kohteena olevat kalusteet vastasivat täysin tarjouspyynnön laatuvaatimuksia. Martela Oy:n ja Isku Interiorin kalusteiden laatuvaatimukset olivat lähellä kokonaisvaatimuksia. Kinnarps Oy:n kalusteiden laatuvaatimukset täyttyivät osittain.

Tarjouksen vertailu osoittaa, että kokonaistaloudellisesti edullisimman ja tarjousvertailun perusteella parhaimmat tarjoukset tekivät Modeo Oy ja Martela Oy.

Hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella.

Mer information fås av

Anna-Maria Soininvaara, keskustakirjaston johtaja, puhelin: 09 310 85400

anna-maria.soininvaara@hel.fi

Niina Lammi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 20573

niina.lammi@hel.fi

Beslutsfattare

Tuula Haavisto
kulttuurijohtaja