Osallistuminen Slush Helsinki –kasvuyritystapahtumaan 4.-5.12.2018, kaupunginkanslia

HEL 2018-009944
Ärendet har nyare handläggningar
§ 93

Osallistuminen Slush Helsinki –kasvuyritystapahtumaan 4.-5.12.2018, kaupunginkanslia

Näringslivsdirektör

Päätös

Elinkeinojohtaja päätti hyväksyä kaupungin osallistumisen Slush Helsinki kasvuyritystapahtumaan Helsingissä 4.–5.12.2018. Tapahtuman
kokonaiskustannukset kaupungille ovat enintään 135 000 euroa
(+alv 24 %).

Arvonlisäverottomista kustannuksista enintään 35 000 euroa maksetaan talousarvion kohdalta 1 40 01 kaupunginkanslia, sisäinen tilausnumero 1813100008 elinkeinomarkkinointi, kaupunginkanslian elinkeino-osaston kansainväliset asiat -yksikölle osoitetusta määrärahasta.

Lisäksi arvonlisäverottomista kustannuksista enintään 100 000 euroa maksetaan talousarvion kohdalta 1 40 01 kaupunginkanslia, projektinumero 1801001002, kaupunginkanslian elinkeino-osastolle osoitetusta määrärahasta. Samalla elinkeinojohtaja oikeutti kaupunginkanslian elinkeino-osaston kansainväliset asiat -yksikön käyttämään määrärahaa sekä hyväksymään tapahtuman toteuttamiseen liittyvät laskut.

Päätöksen perustelut

Kaupungin strategian ja kansainvälisen elinkeinomarkkinoinnin tiekartan mukaan Helsingin tavoitteena on rakentaa tunnettuuttaan houkuttelevana startup-ekosysteeminä ja osaamiskeskittymänä. Tätä tehdään yhteistyössä teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slushin kanssa. Yhteistyön tavoitteena on maineen rakentamisen lisäksi houkutella osaajia Helsinkiin ja samalla markkinoida Helsingin digitaalista osaamista.

Kokonaisuus toteutetaan yhteistyössä Slushin, Zoan Oy:n, Varjo Oy:n, Helsingin Markkinointi Oy:n, ulkoministeriön ja Business Finlandin kanssa. Kaupunki rakentaa yhdessä Zoanin ja Varjon kanssa messuosaston Slush Helsingin kaksipäiväiseen päätapahtumaan. Messuosaston tavoitteena on rakentaa Helsingin digitaalisen osaamisen mainetta. Lisäksi Helsinki osallistuu koodarien houkutteluun tähtäävään Slush Hack Touriin, kutsuu Helsinkiin vaikuttajia yhteistyössä Slushin kanssa, osallistuu yhteistyössä Slushin kanssa Slush 100 -pitching-kilpailun järjestämiseen, järjestää mediaryhmille ohjelmaa ja toteuttaa markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteitä. Tapahtuman yhteydessä toteutetaan tapahtuman vaikuttavuustutkimus.

Kokonaiskustannuksista 40 000 euroa varataan messuosaston kustannuksiin ja markkinointiviestintään. Lisäksi käytetään enintään 30 000 euroa Hack Tourin kustannuksiin ja enintään 30 000 euroa vaikuttajavieraiden kutsumiseen liittyviin kuluihin. 35 000 euroa käytetään markkinoinnin ja viestinnän toimenpiteisiin ja tutkimuskuluihin.

Mer information fås av

Nita Pilkama, erityisasiantuntija, puhelin: 09 310 36354

nita.pilkama@hel.fi

Beslutsfattare

Marja-Leena Rinkineva
elinkeinojohtaja
Tommo Koivusalo
yksikön päällikkö