Päätös Kallion perhekeskuksen toimistokalusteista, minikilpailutus

HEL 2018-013025
Ärendet har nyare handläggningar
§ 100
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Päätös Kallion perhekeskuksen toimistokalusteista, minikilpailutus

Direktör för familje- och socialtjänster

Päätös

Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti hyväksyä seuraavien tarjoajien tarjoukset Kallion perhekeskuksen kalusteiden kilpailutuksessa

- Tavara Trading TTR Oy: positiot 1-14
- Modeo Oy: positiot 15-19.

Tämän päätöksen tiedoksisaanti ei ole sopimus tai tilaus, vaan valituille toimittajille tehdään hankinnasta erillinen tilaus. Tilaus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoajat ovat saaneet tai heidän katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.

Päätös on ehdollinen ja tilaus tehdään, mikäli hankkeeseen vuodelle 2018 projektiin varatut määrärahat saadaan siirrettyä vuodelle 2019.

Hankinnan kokonaisarvo ilman arvonlisäveroa on 174 140,00 euroa.

Päätöksen perustelut

Taustaa

Helsingin kaupungilla on voimassaoleva toimisto- ja julkitilakalusteiden puitesopimus HEL 2016-009597.

Kilpailutuksissa, tilauksissa ja toimituksissa noudatetaan puitesopimuksen HEL 2016-009597 ehtoja.

Hankintamenettely

Hankintamenettelynä oli rajoitettu menettely. Kilpailutus tehtiin ns. minikilpailutuksena puitejärjestelyyn valittujen toimittajien kesken.

Valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että halvimman kokonaishinnan tarjonnut, tarjotuille tuotteille asetetut vaatimukset täyttävä tarjoaja tulee valituksi toimittajaksi.

Tarjouspyyntöön liittyvät lisätietokysymykset tuli esittää 22.11.2018 mennessä.
Vastaukset kysymyksiin annettiin 27.11.2018. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 11.12.2018.

Määräaikaan mennessä saapui neljä tarjousta. Tarjouksen jättivät:

Martela Oy
Modeo Oy
Tavara Trading TTR Oy
Isku Interior Oy.

Tarjoajien soveltuvuuden ja hankinnan kohteen kriteerien tarkistaminen

Kaikki tarjoajat täyttivät tarjoajan soveltuvuudelle asetetut vaatimukset tarjouspyynnön kohdan 5 mukaisesti.

Martela Oy:ltä pyydettiin 12.12.2018 tarjouksen täsmennystä vaatimusten täyttymisestä koskien kohderyhmään 1, positioihin 9 ja 10 (akustoivat pöytäseinäkkeet). Vastauksessaan 12.12.2018 Martela Oy totesi, että vaatimukset täyttyvät. Martela Oy:n vastauksessa ja tarjouksen liitteenä toimitetussa pöytäseinäkkeiden tuotetiedoissa oli edelleen ristiriitaa, joten hankintayksikkö esitti 13.12.2018 vielä uuden tarkennetun täsmennyspyynnön Martela Oy:lle. 17.12.2018 Martela Oy:n antaman vastauksen perusteella hankintayksikkö toteaa, että Martela Oy:n tarjous ei ole pöytäseinäkkeiden osalta tarjouspyynnön mukainen.

Martela Oy:n tarjous hylätään.

Hankintalaki

Hankintalain (Laki julkisista hankinnoista 1397/2016) hankintoja koskevat yleiset periaatteet on todettu lain 3 §:ssä. Sen mukaan hankintayksikön on kohdeltava hankintamenettelyyn osallistujia ja muita toimittajia tasapuolisesti ja syrjimättömästi sekä toimittava avoimesti ja suhteellisuuden vaatimukset huomioon ottaen.

Tätä hankintalain periaatetta tulee noudattaa hankinnan kaikissa eri vaiheissa. Tuotteiden valinnat on tehtävä etukäteen asetettujen valintakriteerien mukaisesti eikä valintakriteereitä voida muuttaa tarjousten vertailu- tai valintavaiheessa.

Tarjoajilla on ollut mahdollisuus esittää hankintaa koskevia tarkentavia kysymyksiä tarjouspyynnössä esitettynä ajankohtana. Akustoivien pöytäseinäkkeiden rakenteeseen liittyviä kysymyksiä ei hankintaan esitetty.

Valinta

Valitut toimittajat ja tuotteet käyvät ilmi tämän päätöksen liitteestä 1, vertailutaulukko.

Mer information fås av

Leena Nivala, hankintasihteeri, puhelin: 09 310 50518

leena.nivala@hel.fi

Bilagor

1. Sekretessbelagd: JulkL7§2mom

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.