Vuokraus, tila Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen käyttöön, Ruosilankuja 3, BK-Group Oy
Tilan vuokraaminen BK-Group Oy:ltä osoitteessa Ruosilankuja 3 ja edelleen vuokraaminen Helsingin kaupungin pelastuslaitoksen käyttöön
Päätös
Yksikön päällikkö päätti vuokrata osoitteessa Ruosilankuja 3, BK-Group Oy:n omistamasta kiinteistöstä toimisto-, teollisuus- ja varastotilaa huoneistoalaltaan 628m2, 3 vuodeksi Helsingin kaupungin Pelastuslaitoksen käyttöön alkaen 1.3.2020 - 28.2.2023 siten, että kokonaisvuokra on 8164,00 (13 euroa/m2/kk) euroa kuukaudessa, ehdolla, että kansliapäällikkö antaa luvan vuokraukseen.
Optiokuukaudet 2 x 3kk.
Vuokrasopimus jatkuu määräajan jälkeen toistaiseksi, molemmin puolisella kolmen (3) kuukauden irtisanomisajalla.
Kokonaisvuokraan sisältyy pääomakustannukset, kiinteistön ylläpito, lämmityskustannukset sekä jätehuolto. Vuokralainen tekee oman vesi- ja käyttösähkösopimuksen.
Sopimuksessa noudatetaan ulkopuolisen vuokrasopimuksen ehtoja ja vastuunjakotaulukkoa. Sisäiseen vuokraan lasketaan lisäksi Kaupunkiympäristön hallintokulu 0,50 euroa/m²/kk.
Päätöksen perustelut
Pelastuslaitoksella on uhkasakko päällä ja kiire saada Konalan alueelle kevytpelastusyksikkö 3-4 vuodeksi, kunnes Konalan pelastusasema valmistuu.
Detta beslut publicerades 17.02.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Upplysningar
Markku Liukkonen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 38577