Hankinta, projektinhallintajärjestelmä rakennuttajaorganisaatiolle, kaupunkiympäristön toimiala

HEL 2020-002140
Ärendet har nyare handläggningar
§ 5
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Projektinhallintajärjestelmähankinta rakennuttajaorganisaatiolle, tarjoajien valinta neuvotteluihin

IT-direktör

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti kutsua Projektihallintajärjestelmä rakennuttajaorganisaatiolle-järjestelmähankinnan kilpailutuksen neuvotteluihin seuraavat neljä osallistumishakemuksen jättänyttä tarjoajaa, jotka saivat eniten yhteenlaskettuja vertailupisteitä:

- Innofactor Business Solutions Oy
- Proha Oy
- Gravicon Oy
- Taimer Oy

Päätöksen perustelut

Hankinnan perustiedot

EU-kynnysarvon ylittävää hankintaa koskeva hankintailmoitus neuvottelumenettelystä ”Projektinhallintajärjestelmä rakennuttajaorganisaatiolle” julkaistiin sähköisessä ilmoituskanavassa HILMAssa 14.1.2020.

Hankinta toteutetaan neuvottelumenettelyllä, koska hankintayksikön tarpeita ei voida täyttää olemassa olevia ratkaisuja mukauttamatta.

Osallistumispyynnössä ilmoitettiin, että hankintayksikkö valitsee osallistumishakemuksen jättäneiden ehdokkaiden joukosta tarjoajat, joita pyydetään lähettämään alustava tarjous. Hankintayksikkö valitsee 3-5 tarjoajaa, mikäli vähimmäisvaatimukset täyttäviä ehdokkaita on riittävästi.

Osallistujien valintaperusteet

Hankintailmoituksen mukaan neuvottelumenettelyihin kutsutaan osallistujat seuraavasti:

Tässä hankinnassa arvioidaan ehdokkaiden soveltuvuus ESPD-vakiolomakkeella sekä osallistumishakemuksessa esitettyjen tietojen perusteella.

Jos vähimmäisvaatimukset täyttäviä ehdokkaita on enemmän kuin neuvotteluihin valittavia tarjoajia, hankintayksikkö vertailee osallistumishakemuksia ja valitsee ehdokkaista 3-5 tarjoajaa osallistumispyynnön kohdassa 12 "Hankinnan kohteen kriteerit" -esitetyn perusteella. Vertailu suoritetaan kyseisessä kohdassa kuvatulla tavalla.

Neuvotteluihin valitaan 3-5 eniten pisteitä saanutta ehdokasta. Tasapistetilanteessa valitaan ensisijaisesti ehdokas joka/jotka ovat saaneet enemmän pisteitä kaikkien ilmoittamiensa referenssien osalta referenssilomakkeen kohdasta ” Referenssitoimituksessa toimitettu ratkaisu on sisältänyt SAP-liittymän = 30 pistettä”. Mikäli tällä ei tule eroa tasapisteissä olevien ehdokkaiden välille valitaan ehdokkaat jotka ovat saaneet enemmän pisteitä referenssilomakkeen kohdasta” Referenssitoimituksessa toimitettu ratkaisu on toteutettu rakennuttajaorganisaatiolle, jonka liikevaihto vuonna 2018 on ollut yhteensä .... = max 20 pistettä”. Jos tämäkään ei tuota eroja ehdokkaiden välillä, valinta tehdään arvonnalla..”

Valinnassa käytettävät perustelut ja säännöt ovat sisältyneet hankintailmoitukseen.

Hankintailmoitus on liitteenä 1.

Saadut osallistumishakemukset

Määräaikaan 12.2.2020 mennessä osallistumishakemuksen jätti 6 ehdokasta:
- Innofactor Business Solutions Oy
- Proha Oy
- Gravicon Oy
- Taimer Oy
- StarBrix International Oy
- Keto Software Oy

Osallistumishakemusten tarkastus

EU-hankintailmoituksen mukaisesti kaupunkiympäristön toimialan työryhmä on suorittanut osallistumishakemuksen jättäneiden toimittajien soveltuvuusarvioinnin ja osallistumishakemusten pisteytyksen. Kaikki saadut osallistumishakemukset täyttivät hankintailmoituksessa määritellyt tarjoajaa koskevat soveltuvuusvaatimukset.

Osallistumishakemukset pisteytettiin seuraavasti:

Ehdokas
Pisteet
Innofactor Business Solutions Oy
230
Proha Oy
220
Gravicon Oy
140
Taimer Oy
130
StarBrix International Oy
60
Keto Software Oy
0

Osallistumishakemuksien vertailutaulukko on liitteenä 2.

Saatujen osallistumishakemusten ja ilmoituksessa esitettyjen kriteereiden perusteella valitaan neuvotteluihin neljä parhaat pisteet saanutta tarjoajaehdokasta. Pisteytettäviä osallistumishakemuksia saatiin kuusi, joten yhteenlaskettujen pisteiden perusteella kaksi viimeiseksi jäänyttä tarjoajaa, StarBrix International Oy ja Keto Software Oy jäävät neuvotteluiden ulkopuolelle.

Mer information fås av

Antti Mustajärvi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 27971

antti.mustajarvi@hel.fi

Sanna Wells, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 27879

sanna.wells@hel.fi

Beslutsfattare

Kari Vuorinen
tietohallintopäällikkö