Hankinta, suorahankinta, Genesys-chatin ja KuuraHealth Oy:n chatbotin integrointi, terveysasemat

HEL 2020-008476
Ärendet har nyare handläggningar
§ 42
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Terveysasemien Genesys -chatin ja KuuraHealth Oy:n tuottaman terveysasemien chatbotin integroinnin hankinta

Förvaltningsdirektör

Päätös

Hallintojohtaja päätti hankkia Helsingin kaupungin Palvelukeskus-liikelaitoksen tarjouksen (4.6.2020) mukaisesti Genesys -kontaktienhallintajärjestelmään vuonna 2019 toteutetun Genesyksen Terveysasema -chatin integroimisen Kuurahealth Oy:n tuottamaan chatbotiin. Integraatioratkaisun toteutuksesta tehdään erillinen tilaus Helsingin kaupungin Palvelukeskus -liikelaitokselle yhteistyöasiakirjan mukaisesti.

Lisäksi hallintojohtaja päätti, että hankinnan kertaluontoiset kustannukset saavat olla enintään 20 130 euroa (alv 0 %) ja vuotuiset ylläpitokustannukset ovat 14 400 euroa (alv 0%). Hankinnan kokonaisarvo neljälle vuodelle laskettuna on 77 730 euroa (alv 0%). Hankinnankertakustannukset ja ensimmäisen käyttövuoden ylläpitokustannukset 34 530 euroa (alv 0%) maksetaan keskitetyistä atk-investointimäärärahoista ja ylläpitokustannukset maksetaan keskitetyistä atk-käyttötalouden määräahoista.

Päätöksen perustelut

Genesys -kontaktienhallintajärjestelmän chat -palvelun integraatio Kuurahealthin chatbot -ratkaisuun liittyy terveysasemien digitaalisten palvelujen kehittämiseen, jossa suuren kysynnän vuoksi on tärkeää saada potilaat oikea-aikaisen hoidontarpeen arvion piiriin ja kohdennettua terveysasemien vastaanottoresurssit oikein. Lisäksi järjestelmän käyttöönoton ansiosta tiedolla johtaminen tehostuu ja sähköisten palvelujen käytöstä saadaan lisää tietoa rakenteisen tilastoinnin avulla.

Terveysasemat ja sisätautien poliklinikka on sopimusosapuoli suoraan Kuurahealth Oy:n kanssa chatbot-ratkaisun osalta.

Hankinta tehdään suorahankintana Palvelukeskus Helsingiltä. Hankintalakia ei sovelleta kuntien sisäisiin hankintajärjestelyihin (hankintalaki 1397/2016 15 §). Genesys contact center -järjestelmän on kilpailuttanut Helsingin kaupungin Palvelukeskus. Päätös sisältää kertaluontoiset investointikustannukset ja järjestelmän käyttöön liittyvät jatkuvat ylläpitokustannukset. Investointikustannuksia ovat Kuurahealthin tuottaman chatbotin ja Genesys -chatin rajapinnan kuvaus ja rakentamistyöt sekä henkilökunnan koulutuskustannukset. Jatkuvat ylläpitokustannukset muodostuvat lisenssien ylläpitomaksusta sekä käyttötuki, ylläpito- ja järjestelmäpäivityskuluista.

Lisäksi päätös sisältää asiakkaalle näkyvän chat-käyttöliittymän päivittämisen saavutettavuusmääräyksiä vastaaviksi.

Hallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 4.2.2020 § 19.

Mer information fås av

Hilla-Maaria Kauranne, suunnittelija, puhelin: 09 310 45088

hillamaaria.kauranne@hel.fi

Beslutsfattare

Sari Kuoppamäki
vs. hallintojohtaja