Hankinta, viistokuvapalvelu, Kaupunkiympäristön toimiala

HEL 2021-000069
Ärendet har nyare handläggningar
§ 5
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Hankinta, viistokuvapalvelu

IT-direktör

Päätös

Hankinnan kokonaisarvo ilman arvonlisäveroa 45 kuukaudelle sisältäen optiokaudet on 77 150,00 euroa ja lisäksi mahdollisesti syntyviin tarjouspyynnössä mainittuihin lisähankintoihin voidaan käyttää enintään 17 100,00 euroa (alv 0 %). Tarjouspyynnössä mainittujen mahdollisten lisähankintojen tilaamisesta päätetään myöhemmin erikseen.

Sopimus on voimassa 21 kuukauden määräaikaisen sopimuskauden ajan (1.4.2021–31.12.2022). Lisäksi tilaajalla on oikeus jatkaa sopimusta kahdella yhden vuoden mittaisella määräaikaisella optiokaudella.

Hankintapäätös on ehdollinen siihen asti, kunnes valittu tarjoaja on toimittanut hankintayksikön vaatimat hyväksyttävät rikosrekisteriotteet eikä hankintasopimusta voida tehdä ennen sitä. Poissulkemisperusteen ilmetessä ratkaistaan hankintaa koskeva päätös uudelleen oikaisemalla tätä päätöstä hankintalain 132 §:n mukaisesti.

Hankintasopimus ei synny päätöksen tiedoksiannolla, vaan erikseen myöhemmin tehtävällä hankintasopimuksella. Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.

Päätöksen perustelut

Hankinnan kohde ja hankintamenettely

Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala järjesti tarjouskilpailun (tarjouspyyntö HEL 2021-000069 Viistokuvapalvelun hankinta) viistoilmakuvien katseluun ja lataamiseen tarkoitetun selainpalvelun hankkimisesta Helsingin kaupungin intranet käyttäjille (virkakäyttö).

Tarjouskilpailua koskeva hankintailmoitus julkaistiin sekä Hilma-ilmoituskanavassa (www.hankintailmoitukset.fi) 29.1.2021 että Helsingin kaupungin Tarjouspalvelu - portaalissa, josta tarjouspyyntömateriaali oli sähköisesti saatavilla.

Hankinta on toteutettu julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain (1397/2016) mukaisella kansallisena hankintana ja avoimella menettelyllä.

Saadut tarjoukset

Tarjoukset tuli jättää sähköisesti Helsingin kaupungin Tarjouspalvelu - portaalin kautta. Asetettuun määräaikaan 18.2.2021 mennessä saapui yksi (1) tarjous. Tarjouksen jätti Pointscene Oy. Saapunut tarjous avattiin 18.2.2021.

Tarjoajien soveltuvuuden arviointi

Tarjouspyynnön soveltuvuutta koskevien vaatimusten osalta tarjoajalta edellytettiin, että tarjoaja vakuuttaa täyttävänsä kaikki tarjouspyynnössä asetetut pakolliset soveltuvuusvaatimukset.

Hankintayksikkö tarkistaa ennen hankintasopimuksen allekirjoittamista voittaneelta tarjoajalta tässä päätöksessä kohdassa ”Päätös” tarjouspyynnössä vaaditut rikosrekisteriotteet. Muilta osin hankintayksikkö on tarkastanut voittaneen tarjoajan soveltuvuusvaatimukset ja todennut, että voittanut tarjoaja täyttää tarjouspyynnössä asetetut soveltuvuusvaatimukset.

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden arviointi

Tarjouspyynnön mukaisuutta koskien arvioitiin, sisälsikö tarjous ne vähimmäisvaatimukset, joita hankinnan osalta oli asetettu.

Tarjous täytti tarjoukselle asetetut pakolliset vaatimukset. Koska saapui yksi (1) tarjous, tarjousten vertailua ei suoriteta.

Toimivalta

Helsingin kaupungin hallintosäännön (10 luvun 1 §:n 3 momentin 3 kohta) mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita. Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 15.12.2020 § 743 mukaisesti tietohallintopäälliköllä on hankintavaltuudet ICT-hankinnoissa enintään 1 000 000 euroon (alv 0 %) saakka. Tietohallintopäällikkö on näin toimivaltainen päättämään hankinnasta.

Mer information fås av

Timo Tolkki, Yksikön päällikkö, puhelin: 09 310 31883

timo.tolkki@hel.fi

Beslutsfattare

Kari Vuorinen
tietohallintopäällikkö