En teknisk störning i stadens telefonväxel gör att samtalen inte kopplas vidare eller avbryts oväntat. Vi utreder felet som bäst. Vi beklagar störningen.

Hankinta, lisätilaus, matalalattiaraitiovaunut, Liikenneliikelaitos HKL

HEL 2022-000767
Ärendet har nyare handläggningar
§ 14

Matalalattiaraitiovaunujen (NRV2020) lisätilauksen 31 hankinta

Verkställande direktör

Päätös

Vt. toimitusjohtaja päätti tilata Raide-Jokerin liikennöintiä varten tarvittavien raitiovaunujen kalustohankintaan liittyvän lisätyön no. 31 Škoda Transtech Oy:ltä tarjouksen mukaisesti yhteensä enintään 280.170,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Päätöksen perustelut

Liikenneliikelaitoksen (HKL) johtokunta oikeutti 177 §, 1.11.2016 HKL:n käyttämään Škoda Transtech Oy:n kanssa 24.3.2011 tehdyn hankintasopimuksen mukaisen toimitusoption nro 2 ja oikeutti HKL:n tilaamaan suorahankintana Škoda Transtech Oy:ltä Raide-Jokerin liikennöintiä varten yhteensä 29 kappaletta raitiovaunuja niin, että hankinnan kokonaiskauppahinta on enintään 100.500.000,00 euroa (alv 0 %). Lisäksi johtokunta oikeutti HKL:n tilaamaan Škoda Transtech Oy:ltä Raide-Jokerin liikennöintiä varten tarvittavien raitiovaunujen kalustohankintaan liittyviä lisätöitä yhteensä enintään 2.600.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Lisäksi HKL:n johtokunta oikeutti 148 §, 30.9.2020 HKL:n toimitusjohtajan tilaamaan tarvittavia lisätöitä enintään 2.200.000,00 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Lisätöihin käytettävä enimmäismäärä on päätösten jälkeen ollut enintään 4.800.000,00 euroa (alv 0%).

Nyt päätettävät lisätilaukset:

  • lisätyö 31 (TRN.MLRV03.469 – Piktogrammien lisäys, yhteensä enintään 280.170,00 euroa (alv 0%) / 29 raitiovaunua.

Piktogrammien lisääminen raitiovaunun ovialueille parantaa matkustajapalvelun laatua ja edesauttaa esteettömyyden toteutumista. Piktogrammien avulla informoidaan vaunun ulkopuolella, pysäkkialueella olevia matkustajia käyttämään tarkoituksenmukaista ovea, vaunuun sisälle kuljettaessa.

Aikaisemmat lisätyöpäätökset:

Toimitusjohtajan päätös 50 §, 28.4.2021: 316.002,00 euroa (alv 0 %)

Johtokunnan päätös 148 §, 30.9.2020: 717.500,00 euroa (alv 0 %)

Toimitusjohtajan päätös 96 §, 25.6.2020: 398.510,00 euroa (alv 0%)

Toimitusjohtajan päätös 33 §, 17.2.2020: 44.554,00 euroa (alv 0%)

Toimitusjohtajan päätös 114 §, 13.08.2019: 23.400,00 euroa (alv 0 %)

Toimitusjohtajan päätös 90 §, 13.06.2019: 33.215,00 euroa (alv 0 %)

Toimitusjohtajan päätös 61 §, 02.04.2019: 117.465,00 euroa (alv 0 %)

Toimitusjohtajan päätös 29 §, 22.2.2019: 92.338,00 euroa (alv 0 %)

Toimitusjohtajan päätös 115 §, 7.12.2018: 205.915,00 euroa (alv 0 %)

Toimitusjohtajan päätös 67 §, 21.12.2017:1.474.940,00 euroa (alv 0)

Tämän päätöksen jälkeen lisätilausten 1-31 arvo on yhteensä enintään 3.704.009,00 euroa (alv 0 %) hankintasopimuksen allekirjoituspäivän 23.12.2016 hintatasossa ja lisätilausvaltuutusta on jäljellä 1.095.991,00 euroa (alv 0 %).

Mer information fås av

Marko Tuomela, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 35738

marko.tuomela@hel.fi

Eeva Lindroos, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 34879

eeva.lindroos@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Lumijärvi
vt. toimitusjohtaja
Miika Tetri
vt. hallintopäällikkö