En teknisk störning i stadens telefonväxel gör att samtalen inte kopplas vidare eller avbryts oväntat. Vi utreder felet som bäst. Vi beklagar störningen.

Hankinta, vammaispalvelujen henkilökohtaisen avun palvelusetelin muutokset Effector-järjestelmään, Polycon Oy

HEL 2022-006834
Ärendet har nyare handläggningar
§ 21
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Vammaispalvelujen henkilökohtaisen avun palvelusetelin muutosten hankinta Effector-järjestelmään Polycon Oy:ltä

Informationsförvaltningschef

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankintalain 41 §:n perusteella hankkia asiantuntijatyönä Polycon Oy:ltä Effector-järjestelmään vammaispalvelujen henkilökohtaisen avun palvelusetelin muutokset.

Hankinnan arvo on 7 820 euroa (alv 0 %).

Hankinnan kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan järjestelmien ylläpitokehitykseen varatusta atk-investointimäärärahasta.

Päätöksen perustelut

Hankintalain 41 § mukaan hankintayksikkö voi tehdä suorahankinnan, kun alkuperäisen toimittajan kanssa tehtävä hankinta on lisätilaus, jonka tarkoituksena on alkuperäisen toimituksen laajentaminen. Edellytyksenä on, että toimittajan vaihtaminen johtaisi teknisiltä ominaisuuksiltaan erilaisen tavaran tai palvelun hankkimiseen, mikä aiheuttaisi yhteensopimattomuutta tai suhteettoman suuria teknisiä vaikeuksia käytössä.

Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialalla on voimassa oleva sopimus Polycon Oy:n kanssa palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmäratkaisusta (Sopimus palvelusetelien asiointi- ja hallinnointijärjestelmän toimittamisesta 10.12.2019). Tietohallintopäällikkö on päättänyt alkuperäisestä hankinnasta päätöksellään 24.9.2019 § 34.

Helsingin sosiaali- ja terveyslautakunta vahvisti 26.4.2022 § 82 uudet vammaisten henkilökohtaisen avun palvelusetelin arvot 1.8.2022 alkaen. Asiantuntijatyön tilaaminen on tarpeellista johtuen Effector-järjestelmän palvelusetelimääritelmään, palvelusetelimääritelmälle määriteltyihin päätöstuotteisiin ja hinnastoriveihin tarvittavista laajoista muutoksista. Lisäksi Helsingin kaupungin ei ole mahdollista kirjata manuaalisesti Effector-järjestelmään muutosten myötä asiakkaille tarvittavia uusia palvelusetelipäätöksiä.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 18.1.2022 § 7.

Mer information fås av

Päivi Lakomaa, ICT-asiantuntija, puhelin: 09 310 34084

paivi.lakomaa@hel.fi

Beslutsfattare

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö