En teknisk störning i stadens telefonväxel gör att samtalen inte kopplas vidare eller avbryts oväntat. Vi utreder felet som bäst. Vi beklagar störningen.

Hankinta, vartiointipalvelut työllisyyspalveluiden toimipisteisiin, kaupunginkanslia

HEL 2024-005212
Ärendet har nyare handläggningar
§ 96

Hankinta, Vartiointipalvelut Helsingin kaupungin työllisyyspalveluiden toimipisteisiin

Kanslichef

Päätös

Kansliapäällikkö päätti hyväksyä Palmia Oy:n (2653762-3) tarjouksen Vartiointipalvelut Helsingin kaupungin työllisyyspalveluiden toimipisteisiin -hankintaan kokonaistaloudellisesti edullisimpana.

Hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella. Hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.

Hankintasopimus on voimassa määräaikaisena kaksi (2) vuotta ja jatkuu sen jälkeen toistaiseksi voimassa olevana irtisanomisehdoin.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo neljälle vuodelle on 2 miljoonaa euroa.

Kansliapäällikkö päätti oikeuttaa työllisyysjohtajan allekirjoittamaan Palveluntuottajan kanssa tehtävän sopimuksen ja päättämään myöhemmin sopimuksen jatkumisesta toistaiseksi voimassa olevana.

Hankinnan kustannukset maksetaan elinkeino-osaston työllisyyspalvelut -yksikön talousarviokohdalta 14001, sisäinen tilaus 181710002.

Päätöksen perustelut

Kilpailutus perustuu Helsingin kaupunginkanslian 15.4.2024 päivättyyn tarjouspyyntöön H073-23, Dnro HEL 2024-005212. Vartiointipalvelut työllisyyspalveluiden toimipisteisiin -hankinta on toteutettu avoimella menettelyllä. Kyseessä on hankintalain E-liitteen mukainen palveluhankinta.

Hankinnasta on julkaistu hankintailmoitus 17.4.2024 sähköisessä HILMA-ilmoituskanavassa www.hankintailmoitukset.fi. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 14.5.2024. Määräaikaan mennessä saapui kuusi (6) tarjousta: Avarn Security Oy (0108013-7), Etelävartiointi Oy (0945321-7), ISS Palvelut Oy (0906333-1), Palmia Oy (FI26537623), Securitas Oy (1773518-5) ja SOL Kiinteistöpalvelut Oy (3111175-8).

Tarjoajien soveltuvuuden tarkastaminen

Tarjouspyynnön kohdassa Muut ehdot on esitetty tarjoajan soveltuvuudelle asetetut vaatimukset ja selvitysvelvollisuudet.

Kaikki tarjoajat täyttivät tarjouspyynnössä tarjoajan soveltuvuudelle asetetut vaatimukset ja selvitysvelvollisuudet.

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen

Tarjouspyynnössä on asetettu tarjoukselle ja sen sisällölle sekä hankinnan kohteelle vähimmäisvaatimukset, jotka tarjottavan palvelun on pitänyt täyttää.

Määräajassa saapuneet tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjousten vertailu

Hankittavien palveluiden valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus. Kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytettiin ainoastaan halvinta hintaa. Hankittaville palveluille asetettiin vähimmäisvaatimuksina laadullisia vaatimuksia, jotka tarjottavien palveluiden on pitänyt täyttää.

Kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen teki Palmia Oy.

Sovellettavat säännökset ja päätöstoimivalta

Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisusta kirjallinen päätös, joka on perusteltava.

Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n mukaan kansliapäällikkö päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita.

Mer information fås av

Ulla Juhanko, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 36323

ulla.juhanko@hel.fi

Beslutsfattare

Jukka-Pekka Ujula
kansliapäällikkö
Annukka Sorjonen
työllisyysjohtaja

Bilagor

1. Vertailutaulukko
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.