Hankinta, kuvantamisratkaisun yhteishankinnan valmistelu ja toteutustyö, suun terveydenhuolto, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala
Suun terveydenhuollon kuvantamisratkaisun yhteishankinnan valmistelun ja hankinnan toteutustyön hankinta, jatkotilaus
Päätös
Tietohallintojohtaja päätti hankkia ja tilata Oy Apotti Ab:ltä suun terveydenhuollon kuvantamistoiminnon hankinnan toteutustyötä.
Hankinnan kustannukset ovat 49 980 euroa (alv 0 %).
Päätöksen perustelut
Helsingin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan suun terveydenhuollon kuvantamisessa on tarve uusia kuvantamisjärjestelmä, koska nykyinen ratkaisu on elinkaarensa lopussa eikä olemassa olevia kehittämistarpeita voida toteuttaa siihen.
Oy Apotti Ab on käynnistänyt toteutuksesta yhteishankinnan, koska myös muissa Apotti-käyttäjäorganisaatioissa on tunnistettu yhtäläisiä kehittämistarpeita.
Oy Apotti Ab toimii hankintayksikkönä, joka toteuttaa hankinnan. Hankinnasta aiheutuvat kulut jaetaan järjestelmää käyttävien organisaatioiden kanssa omistusosuuksittain. Suun terveydenhuollon kuvantamisen järjestelmä on laajennus Apotti-palveluihin, ja se integroidaan Apotti-järjestelmään.
Helsingin sosiaali- ja terveystoimiala on sitoutunut hallintojohtajan kirjeellä 6.4.2022 hankkimaan suun terveydenhuollon kuvantamisratkaisun Oy Apotti Ab:ltä myöhemmin tehtävän sidosyksikköhankintapäätöksen mukaisesti.
Nyt toteutettava hankinta kohdentuu hankinnan 2-vaiheen jäljellä oleviin tehtäviin, joissa Oy Apotti Ab toteuttaa hankinnan tarjousten vertailuineen ja tuottaa sopimuksen valitun toimittajan kanssa.
Hankinta on lisähankinta 2-vaiheen tehtävien loppuunsaattamiseksi. Tätä työtä on edeltänyt 1-vaihe eli hankintamallin valmistelu, jonka kustannukset Helsingille olivat 12 262,55 euroa, sekä 2-vaiheen aiemmat tehtävät, jonka kustannukset olivat 76 415,85 euroa (Tietohallintopäällikön hankintapäätös 26 § 2022 10.6.2022).
Hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen 32/2024. Lisähankinnan ja aikaisempien hankintojen yhteenlaskettu kokonaisarvo on 138 658,40 euroa.
Hankinnan kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveys- ja pelastustoimialan keskitetyistä ATK-investointimäärärahoista, Apotin ja asiakas- ja potilastietojärjestelmien kehittämiseen varatusta määrärahasta.
Hankintaan ei sovelleta hankintalakia, koska kyseessä on hankintalain 1397/2016 15 §:n perusteella toteutettava sidosyksikköhankinta.
Tietohallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla 12.12.2023 § 260.
Detta beslut publicerades 01.07.2024
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Raija Viskari, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 60247