Virkasuhteen täyttäminen, Idän asiakasohjaus, arviointitoiminta, asiakkuusvastaava, SOTEPE-03-599-24

HEL 2024-014137
Ärendet har nyare handläggningar
§ 14

Virkasuhteen täyttäminen, Arviointitoiminta, Idän asiakasohjaus, asiakkuusvastaava, työavain SOTEPE-03-599-24

Chef för klienthandledning

Päätös

Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** asiakkuusvastaavan virkaan (vakanssinumero 031572, toimintayksikkö 397130, työpiste 100040) 1.12.2024 lähtien 3294,52 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Valitulle ei aseteta koeaikaa.

Valitulta ei pyydetä terveydentilasta saatua selvitystä.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala/ sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut / arviointitoiminta / idän asiakasohjaus.

Päätöksen perustelut

Asiakkuusvastaavan virka tuli avoimeksi 30.9.2024.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakkuusvastaavan virkaan ottaa arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.

Asiakkuusvastaavan tehtävänä asiakasohjauksessa on toimia kotiin vietävien palveluiden asiantuntijana ja palvelupäätösten sekä yksilöhuollon päätösten tekijänä. Asiakkuusvastaava edistää tiimissä palvelujen oikea-aikaista kohdentamista asiakkaiden tarpeiden mukaisesti ja seuraa palveluiden tasalaatuista toteutumista.

Asiakkuusvastaavan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja, terveydenhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Asiakkuusvastaavan virka (vakanssinumero 031572) on ollut julkisesti haettavana 30.9.2024 – 14.10.2024 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä TE-palvelujen verkkosivuilla.

Määräajassa hakemuksen jätti kuusikymmentäseitsemän (67) hakijaa, joista viisikymmentäkolme (53) täytti asetetut kelpoisuusvaatimukset koulutuksen ja Valviran myöntämän ammatinharjoittamisoikeuden perusteella. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun neljä hakijaa: sairaanhoitaja ********** terveydenhoitaja ********** sosionomi YAMK ********** ja fysioterapeutti YAMK ********** Haastattelijoina toimivat vs. asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuuspäällikkö ********** ********** haastattelijoina toimivat vs. asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuuspäällikkö **********

Haastattelut tehtiin ajalla 16.10.2024 – 21.10.2024.

********** on valmistunut Laurea ammattikorkeakoulusta sairaanhoitajaksi (AMK) v. 2014. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Diakonia ammattikorkeakoulusta terveydenhoitajaksi (AMK) v.2004. Työkokemusta hänellä on ********** Aiemmin hän toiminut **********

********** on valmistunut Vaasan ammattikorkeakoulusta sosionomiksi (AMK) v. 2019 sekä suorittanut sosiaali- ja terveysalan YAMK-tutkinnon v. 2024. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta fysioterapeutiksi (AMK) v. 2012 sekä suorittanut sosiaali- ja terveysalan YAMK-tutkinnon v. 2017. Työkokemusta hänellä on ********** Hän on työskennellyt ********** Lisäksi hän on työskennellyt **********

Toimenkuvan vuoksi valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota aikaisempaan kokemukseen ikääntyneiden kanssa työskentelystä, Helsingin kaupungin palveluverkoston sekä asiakasohjauksen tuntemukseen. Lisäksi huomiota kiinnitettiin paineensietokykyyn, ratkaisukeskeiseen työotteeseen ja itsenäiseen asiantuntijuuteen.

Hakemuksen, haastattelun sekä työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoitti asiakkuusvastaavan virassa edellytettäviä vahvuuksia sekä soveltuvuutta. Hän on saanut monipuolista kokemusta ********** Hän tuntee kotiin vietävät palvelut sekä hallitsee yksilöhuollollisten päätösten teon ja tunnistaa palvelujen oikea-aikaisen kohdentamisen asiakkaille. Hän on osoittanut taitonsa moniammatillisessa tiimityössä ja monialaisissa yhteistyöverkostoissa sekä esihenkilön sijaisena toimiessaan. Hänellä on myös tuntemusta Helsingin kaupungin sekä idän alueen ikääntyneiden palveluverkostoista.

Koulutuksen, kokemuksen sekä haastatteluun perustuvan kokonaisharkinnan perusteella ********** on hyvät edellytykset asiakkuusvastaavan viran tehtävien hoitamiseen Arviointitoiminnan Idän asiakasohjausyksikössä.

Mer information fås av

Sari Laurila, vs. asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 43028

sari.laurila@hel.fi

Beslutsfattare

Eeva Raulos
asiakasohjauspäällikkö

Bilagor

1. Hakijalista Asiakkuusvastaava
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.