En teknisk störning i stadens telefonväxel gör att samtalen inte kopplas vidare eller avbryts oväntat. Vi utreder felet som bäst. Vi beklagar störningen.

Virkasuhteen täyttäminen, arviointitoiminta, idän asiakasohjaus, asiakasohjaaja, 4 virkaa, SOTEPE-03-600-24

HEL 2024-015262
Ärendet har nyare handläggningar
§ 15

Virkasuhteen täyttäminen, Arviointitoiminta, Idän asiakasohjaus, työavain SOTEPE- 03-600-24

Chef för klienthandledning

Päätös

Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella geronomi ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 039761, toimintayksikkö 397130, työpiste 100051), sairaanhoitaja ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 028581, toimintayksikkö 397130, työpiste 100051), sairaanhoitaja ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 016315, toimintayksikkö 397130, työpiste 100051) ja terveydenhoitaja ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumerot 032874, toimintayksikkö 397130, työpiste 100051) 1.1.2025 lähtien 3018,80 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaikaa ei aseteta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otettujen terveydentilasta saatujen selvitysten perusteella virkoihin ottaminen on vahvistettu ja virkaan otetut ovat esittänyt rikosrekisteriotteen sekä esittäneet hyväksyttävän selvityksen tartuntatautilain 48 §:n mukaisesta rokotussuojastaan. Selvitykset sekä rikosrekisteriote on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala/ sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelut / arviointitoiminta / kaakon asiakasohjaus.

Päätöksen perustelut

Asiakasohjaajan virat tulivat avoimeksi 1.8.2024.

Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.

Arviointitoiminnan asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävänä on vastata eri tarpeessa olevien asiakkaiden palvelutarpeenarvioinnista, sekä varmistaa, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti ja asiakaslähtöisesti. Tehtävä sisältää hakemusten käsittelyä sekä yksilöhuollon päätöksentekoa. Työ edellyttää ikääntyneiden palveluiden palveluverkon tuntemusta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja erilaisuuden sietämistä, valmiutta itsenäiseen sekä pari- ja tiimityöskentelyyn.

Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 8 §:n mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Asiakasohjaajan virat (vakanssinumerot 032874, 016315, 028581, 039761) ovat olleet julkisesti haettavana 7.10.2024 – 21.10.2024 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti satakolme (103) hakijaa, joista yksi (1) perui hakemuksen hakuaikana ja joista seitsemänkymmentäneljä (74) täytti asetetut kelpoisuusvaatimukset koulutuksen ja Valviran myöntämän ammatinharjoittamisoikeuden perusteella. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun kolmetoista hakijaa: geronomi ********** geronomi ********** sosionomi ********** geronomi ********** geronomi ********** sosionomi ********** sosionomi ********** sairaanhoitaja ********** sairaanhoitaja ********** sairaanhoitaja ********** sairaanhoitaja ********** sairaanhoitaja ********** ja sairaanhoitaja ********** Haastattelijana toimi asiakkuuspäällikkö ********** ja asiakkuuspäällikkö ********** Haastattelut tehtiin ajalla 23.10.2024 - 24.10.2024.

********** on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta geronomiksi 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta geronomiksi 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta geronomiksi 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta geronomiksi 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Diakonia ammattikorkeakoulusta sosionomiksi 2022. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Arcada- Nylands svenska yrkeshögskolanista sosionomiksi 2014. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Diakonia ammattikorkeakoulusta sosionomiksi 2018. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Pohjois- Karjalan ammattikorkeakoulusta sairaanhoitajaksi 2012. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Diakonia ammattikorkeakoulusta sairaanhoitajaksi 2021. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Diakonia ammattikorkeakoulusta sairaanhoitajaksi 2018. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Laurea ammattikorkeakoulusta terveydenhoitajaksi 2011. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Vantaan terveydenhuolto- oppilaitoksesta sairaanhoitajaksi 1994. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut Metropolia ammattikorkeakoulusta terveydenhoitajaksi 2012. Työkokemusta hänellä on **********

Toimenkuvan vuoksi valinnassa kiinnitettiin erityistä huomiota aikaisempaan kokemukseen ikääntyneiden kanssa työskentelystä, Helsingin kaupungin palveluverkoston tuntemukseen sekä kokemuksen asiakasohjauksen palvelutarpeen arvioinnista. Lisäksi huomiota kiinnitettiin paineensietokykyyn, ratkaisukeskeiseen työotteeseen ja itsenäiseen asiantuntijuuteen.

Hakemuksen, haastatteluiden sekä työssä osoitetun sopivuuden perusteella ********** osoittivat asiakasohjauksen asiakasohjaajan virassa edellytettäviä vahvuuksia sekä soveltuvuutta. He ovat saaneet monipuolista kokemusta asiakasohjaajana työskennellessä, osaavat ja hallitsevat laaja-alaisen palvelutarpeen arvioinnin tekemisen, yksilöhuollollisten päätösten teon sekä asiakkaiden palveluohjauksen ja neuvonnan. He ovat osoittaneet taitonsa moniammatillisessa tiimityössä ja asiakaslähtöisessä asiakastyössä eri asiakasryhmien kanssa. Heillä kaikilla on myös tuntemusta Helsingin kaupungin ikääntyneiden palveluverkostoista. Sen lisäksi he osoittivat erityistä innostusta, kehittämismyönteistä asennetta ja kiinnostusta tulevan kaakon asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävään.

Koulutuksen, kokemuksen ja työssä sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen Arviointitoiminnan Kaakon asiakasohjausyksikössä.

Mer information fås av

Maarit Kinnunen, vs. asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 43028

maarit.h.kinnunen@hel.fi

Beslutsfattare

Eeva Raulos
asiakasohjauspäällikkö

Bilagor

1. Hakijalista
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.