Suun terveydenhuollon reaaliaikaisen työnohjaussovelluksen hankinta

HEL 2025-001484
§ 71

Suun terveydenhuollon reaaliaikaisen työnohjaussovelluksen hankinta

Social-, hälsovårds- och räddningsnämndens sektorchef

Päätös

A Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja päätti hyväksyä käydyn tarjouskilpailun perusteella suun terveydenhuollon reaaliaikaisen työnohjaussovelluksen toimittajaksi Cinia Oy:n.

B Samalla sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja päätti oikeuttaa tietohallintojohtajan
-allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavan sopimuksen
-päättämään sopimuksen irtisanomisista ja purkamisesta.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaiskustannus on 556 250 euroa neljälle käyttövuodelle laskettuna.

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla, vaan vasta kun osapuolet ovat allekirjoittaneet hankinnasta sopimuksen.

Sopimus on voimassa määräaikaisesti kaksi vuotta allekirjoittamisesta lukien, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

Päätös on ehdollinen, kunnes valittu toimittaja on toimittanut tarjoajalle asetettujen soveltuvuusvaatimusten mukaiset lisäselvitykset hankintayksikölle ennen sopimuksen allekirjoittamista.

Päätöksen perustelut

Hankinnan kohde

Hankinnan kohteena on suun terveydenhuollon reaaliaikainen työnohjaussovellus.

Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla, Sosiaali- ja terveydenhuollon palveluvalikoimassa tarjotaan terveyttä ja hyvinvointia edistäviä palveluja, kuten muun muassa terveysasemapalveluja, neuvolapalveluja, psykiatrisia palveluja, sosiaalihuollon avopalveluja ja suun terveydenhuollon palveluja.

Suun terveydenhuollossa kehitetään parhaillaan uusia toimintamalleja perinteisen kiinteäaikaisen vastaanottomallin rinnalle. Eräs näistä uusista toimintamalleista on Kerralla enemmän kuntoon – toimintamalli (Keku), joka on tällä hetkellä käytössä yhdessä hoitolassa yhtenä päivänä viikossa. Tavoitteena tulevaisuudessa on, että Keku-toimintamallin mukaista, tai muuta vastaavaa joustavaa vastaanottomallia, toteutetaan useissa eri hoitoloissa 1–5 päivänä viikossa.

Keku-toimintamallissa potilailla ei ole ennalta määrättyä hoidon aloitusaikaa tai kestoaikaa, vaan potilasvirtaus on jatkuvaa ja dynaamista.

Hoidon aloitusaika ilmoitetaan potilaalle ajanvarauksen yhteydessä (1 tuntia) aikaikkunana, jonka sisällä hoito alkaa. Tarkka hoidon aloitusaika ilmoitetaan tekstiviestillä (30 minuuttia) ennen aloitusta. Hoidon kestolla on maksimiaika (2 tuntia).

Hoitohuoneessa potilaan ottaa vastaan hammashoitaja, joka kutsuu hoidon tarpeen arvion perusteella hoitohuoneeseen hoidon aloittavan suun terveydenhuollon ammattilaisen ja myöhemmin mahdollisesti myös hoitoa jatkavan ammattilaisen. Kutsuttavat ammattilaiset ovat taustatilassa ja ottavat vastaan kutsuja huoneisiin työnohjaussovelluksen välityksellä. Tällä hetkellä Keku-toimintamallin hoitopäivän aikana tapahtuvaa, reaaliaikaista potilaiden ja hoitavien ammattilaisten sijoittumista hoitohuoneisiin oikea-aikaisesti ohjataan tätä tarkoitusta varten toteutetulla työnohjaussovellus-prototyypillä yhdistettynä tekstiviestipalveluun ja Teams-viestintään.

Reaaliaikaisen työnohjaussovelluksen ensisijaisia käyttäjiä ovat suun terveydenhuollon ammattilaiset; hammashoitajat, suuhygienistit ja hammaslääkärit. Välillisesti käyttäjiä ovat myös suun terveydenhuollon asiakkaat ja työnohjaussovelluksen datasta tuotettujen raporttien käyttäjät, suun terveydenhuollon esi- ja johtohenkilöt.

Hankinnan kohteena olevalla työnohjaussovelluksella on integraatio ensivaiheessa ainakin potilastietojärjestelmä Apottiin ja tämän tekstiviestinlähetystoimintoon, sekä Helsingin kaupungin Microsoft Entra ID palveluun.

Tarjouspyynnössä ilmoitettu hankinnan ennakoitu arvonlisäveroton arvo on 450 000 euroa.

Hankintamenettely

Helsingin kaupungilla on voimassa oleva sopimus ohjelmistokehityksen asiantuntija- ja ylläpitopalveluiden dynaamisesta hankintajärjestelmästä (H093-19). Hankinta on toteutettu tämän hankintajärjestelmän puitteissa ja sen ehtoja noudattaen.

Tarjouskilpailu käynnistettiin 11.2.2025 julkaistulla hankintailmoituksella. Tarjouspyyntöasiakirjoissa oli määritelty työohjaussovellus palveluineen sekä tarjoajille ja ratkaisulle asetetut soveltuvuus- ja vähimmäisvaatimukset.

Tarjousten valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että hinnan painoarvo on 40 pistettä ja laadun painoarvo on 60 pistettä. Vertailupisteiden lasku- ja suhteutuskaavat on esitetty tarjouspyynnössä. Suurimmat kokonaispisteet saanut tarjoaja voittaa kilpailun.

Tarjoajilla oli mahdollisuus esittää tarjouspyyntöä koskevia lisäkysymyksiä 21.2.2025 klo 16.00 mennessä Tarjouspalvelu.fi toimittajaportaalin välityksellä. Hankintayksikkö sai määräaikaan mennessä 14 lisätietokysymystä, joihin Hankintayksikkö vastasi tarjouspyynnöllä Ilmoitettuun määräpäivään 5.3.2025 mennessä.

Hankintayksikkö korjasi tarjousaikana tarjouspyynnön liitettä 5 Asiantuntijat ja referenssit. Liitteen Käyttöliittymäsuunnittelija-välilehdelle vaatimukseen S4 lisättiin puuttunut kokemusvuosien lukumäärä. Hankintayksikkö katsoi, että lisäys voidaan tehdä korjausilmoituksella, koska vuosien lukumääriä koskevat vaatimukset ovat jokaisella asiantuntijalla samanlaiset ja puuttunut vuosimäärä oli pääteltävistä kyseisestä liitteestä.

Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 14.3.2025 klo 16.00.

Määräaikaan mennessä tarjouksensa jättivät seuraavat kuusi tarjoajaa:

- Anders Innovations Oy
- Cinia Oy
- Gofore Oyj
- In Net Oy
- Solita Oy
- twoday Oy.

Tarjousten käsittely

Tarjoukset avattiin 17.3.2025 sähköisestä järjestelmästä.

Tarjoajien soveltuvuuden tarkastaminen

Kaikki tarjoajat täyttävät asetetut soveltuvuusvaatimukset.

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkistaminen

Hankintayksikkö on tarkistanut soveltuvuusvaatimukset täyttäneiden tarjoajien tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden. Kaikki tarjoukset vastaavat hankinnan kohteelle asetettuja vähimmäisvaatimuksia ja ovat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjousvertailu ja kilpailutuksen tulos

Julkisia hankintoja koskevat yleiset periaatteet on lueteltu hankintalaissa (1397/2016) 3 §:ssä. Tarjousten valinnat on tehtävä etukäteen asetettujen valintakriteerien mukaisesti, eikä valintakriteereitä voi muuttaa tarjousten vertailu- tai valintavaiheessa. Hankintamenettelyn aikana kaikkia hankintamenettelyyn osallistuneita ja muita toimittajia on kohdeltu hankintalain mukaisesti tasapuolisesti ja syrjimättömästi sekä toimittu suhteellisuuden vaatimukset huomioon ottaen.

Valinnan perusteena oli hankintalain 93 §:n mukainen kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että valinnassa hinnan painoarvo oli 40 pistettä ja laadun painoarvo oli 60 pistettä.

Tarjousten arviointiin osallistui hankintayksiköstä yhteensä viisi henkilöä. Arviointiin osallistuneet edustivat toimialan hankinta- ja sopimuspalveluita (johtava hankinta-asiantuntija, hankinta-asiantuntija), tietojohtaminen ja tietohallintopalveluita (ICT-asiantuntija ja ratkaisuarkkitehti) ja suun terveydenhuoltoa (terveyskeskushammaslääkäri/Keku-projektipäällikkö).

Vertailun perusteella kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouspyynnössä pyydetyn työnohjaussovelluksen tarjosi Cinia Oy kokonaisvertailupisteillä 80.88. Tarjousten vertailu on tämän päätöksen liitteenä 1.

Sopimus ja sopimuskausi

Cinia Oy:n kanssa tehdään hankintasopimus. Hankintasopimuksen määräaikainen sopimuskausi on kaksi vuotta sopimuksen allekirjoittamisesta lukien.

Määräaikaisen sopimuskauden jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Toistaiseksi voimassa oleva sopimus voidaan irtisanoa päättymään tilaajan puolelta kuuden kuukauden ja toimittajan puolelta kahdentoista kuukauden kuluttua irtisanomisesta. Irtisanomisaika lasketaan sen kuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana sopimus on irtisanottu.

Osapuolia sitova sopimus ei synny päätöksen tiedoksiannolla, vaan vasta, kun hankinnasta on tehty sopimus valitun toimittajan kanssa. Sopimus voidaan allekirjoittaa aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoaja on saanut tai katsotaan saaneen päätöksen ja muutoksenhakuosoituksen tiedoksi.

Toimivaltaperuste

Toimialajohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali-, terveys ja pelastuslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla 17.12.2024 § 281.

Detta beslut publicerades 08.04.2025

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Pöytäkirjan 71 § (A).

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta vaatimalla hankintaoikaisua tai tekemällä valituksen markkinaoikeudelle taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun
asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Muutoksenhaku markkinaoikeuteen ei estä vaatimasta hankintaoikaisua.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaa-
    timus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavak-
  • si.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvit- tavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaa- timuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoi- tettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin oikaisua vaativa ha- luaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimi- tettu viranomaiselle.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

VALITUSOSOITUS MARKKINAOIKEUDELLE
Valitusaika

Valitus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Jos hankintayksikkö kuitenkin on tehnyt hankintasopimuksen noudat- tamatta hankintalaissa säädettyä odotusaikaa, valitus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vas- taanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa si- ten, että viestiä voidaan käsitellä.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivä- nä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksian- non tapahtuneen myöhemmin.

Hankintaoikaisun vireilletulo ei vaikuta siihen määräaikaan, jonka ku- luessa asianosaisella on oikeus hakea muutosta valittamalla markkina- oikeudelle.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta muutoksenhakuaikaan. Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen va- litusviranomaisen aukioloajan päättymistä.

Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapun- päivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä en- simmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Valitusviranomainen

Valitus tehdään markkinaoikeudelle.

Markkinaoikeuden asiointiosoite on:

Sähköpostiosoite:
markkinaoikeus@oikeus.fi
Postiosoite:
Radanrakentajantie 5
 
00520 HELSINKI
Faksinumero:
029 56 43314
Käyntiosoite:
Radanrakentajantie 5
Puhelinnumero:
029 56 43300

Valituksen voi tehdä myös hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipal- velussa osoitteessa: https://asiointi.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet

Valituksen muoto ja sisältö

Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaati-
muksen kirjallisesta muodosta.

Valituksessa on ilmoitettava:

  • päätös, johon haetaan muutosta (valituksen kohteena oleva päätös);
  • miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia 
    siihen vaaditaan tehtäväksi (vaatimukset);
  • vaatimusten perustelut;
  • mihin valitusoikeus perustuu, jos valituksen kohteena oleva päätös ei kohdistu valittajaan.
 

Valituksessa on lisäksi ilmoitettava valittajan nimi ja yhteystiedot. Jos
puhevaltaa käyttää valittajan laillinen edustaja tai asiamies, myös tämän yhteystiedot on ilmoitettava. Yhteystietojen muutoksesta on vali- tuksen vireillä ollessa ilmoitettava viipymättä hallintotuomioistuimelle.

Valituksessa on ilmoitettava myös se postiosoite ja mahdollinen muu osoite, johon oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat voidaan lähettää (pro- sessiosoite). Mikäli valittaja on ilmoittanut enemmän kuin yhden pro- sessiosoitteen, voi hallintotuomioistuin valita, mihin ilmoitetuista osoit- teista se toimittaa oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat.

Valitukseen on liitettävä:

  • valituksen kohteena oleva päätös valitusosoituksineen;
  • selvitys siitä, milloin valittaja on saanut päätöksen tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta;
  • asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Ilmoitus valituksen tekemisestä hankintayksikölle

Valittajan tai hänen edustajansa on ilmoitettava kirjallisesti hankintayk- sikölle asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Ilmoitus on toimitettava viimeistään silloin, kun hankintaa koskeva valitus toimi- tetaan markkinaoikeudelle.

Ilmoitus on tehtävä osoitteeseen:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700 

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Dynaamisen hankintajärjestelmän sisällä tehtävien EU-kynnysarvot ylit- tävien hankintojen osalta hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 10 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.

Oikeudenkäyntimaksu

Muutoksenhakuasian vireillepanijalta peritään oikeudenkäyntimaksu sen mukaan kuin tuomioistuinmaksulaissa (1455/2015) säädetään.

Markkinaoikeuden ensimmäisenä asteena käsittelemässä asiassa maksu peritään riippumatta asian lopputuloksesta.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Pöytäkirjan 71 § (B).

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Jukka-Pekka Lehtomaa, johtava hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 24074

jukka-pekka.lehtomaa@hel.fi

Paula Meisalo, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 75449

paula.meisalo@hel.fi

Kylmä Anna, projektipäällikkö/terveyskeskushammaslääkäri, puhelin:

anna.kylma@hel.fi

Beslutsfattare

Juha Jolkkonen
sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja