Vuokraus, maa-alueet vaatekeräyslaatikoille eri kaupunginosista, 1.1.2025 alkaen, UFF
Maanvuokrasopimuksen päivittäminen noin 5m2/vaatekeräyslaatikko UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr (Y-tunnus 2952170-7) vastaamaan vaatekeräyspaikkalistaa eri kaupunginosissa.
Päätös
Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraustiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä vaatekeräysastioille päivitetyn ajantasaisen sijaintitietolistan ja päivittää maanvuokrauksen noin 5m2/ laatikko, UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr:lle, eri kaupunginosasta ympäri Helsinkiä, osoitelistan mukaisesti 86 eri paikkaan 1 vaatekeräyslaatikko/paikka. Lisäksi tapahtumat ja maanvuokraustiimin tiimipäällikkö päätti päättää vanhat sopimukset vaatekeräysastioiden paikoista eri puolilla kaupunkia.
Liitteenä päättyvät vanhat sopimukset ja hyväksytyt paikat vanhojen sopimusten mukaisesti sekä uudet haetut ja hyväksytyt paikat liitteen mukaisesti.
HKRV:n laskutustunnuksilla olevat vuokraukset VL0600414, VL0600415, VL0600434 ja VL1601964.
Alueesta peritään vuokraa 2550 euroa kuukaudessa. Vuokra muodostuu seuraavasti: 300euroa x 86= 25 800euroa/vuosi. Kuukausivuokraksi määräytyy 25 800€:12= 2150€.
Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaisesti.
Vuokrasopimus on voimassa 1.2.2025 alkaen, kolmen (3) kuukauden molemmin puolisin irtisanomisajoin
Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.
Päätöksen perustelut
UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr on solminut liitteenä olevan sopimuksen Helsingin kaupungin kanssa eri kaupunginosissa, 86 vaatekeräysastian sijoittamisesta eri puolille kaupunkia liitteenä olevan osoitelistan mukaisesti.
Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen keräyslaatikot 300€/vuosi/laatikko.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.
Detta beslut publicerades 12.02.2025
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544