Vuokraus, maa-alueet vaatekeräyslaatikoille eri kaupunginosista, 1.1.2025 alkaen, UFF

HEL 2025-002142
Ärendet har nyare handläggningar
§ 28

Maanvuokrasopimuksen päivittäminen noin 5m2/vaatekeräyslaatikko UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr (Y-tunnus 2952170-7) vastaamaan vaatekeräyspaikkalistaa eri kaupunginosissa.

Teamchef

Päätös

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraustiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä vaatekeräysastioille päivitetyn ajantasaisen sijaintitietolistan ja päivittää maanvuokrauksen noin 5m2/ laatikko, UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr:lle, eri kaupunginosasta ympäri Helsinkiä, osoitelistan mukaisesti 86 eri paikkaan 1 vaatekeräyslaatikko/paikka. Lisäksi tapahtumat ja maanvuokraustiimin tiimipäällikkö päätti päättää vanhat sopimukset vaatekeräysastioiden paikoista eri puolilla kaupunkia.

Liitteenä päättyvät vanhat sopimukset ja hyväksytyt paikat vanhojen sopimusten mukaisesti sekä uudet haetut ja hyväksytyt paikat liitteen mukaisesti.

HKRV:n laskutustunnuksilla olevat vuokraukset VL0600414, VL0600415, VL0600434 ja VL1601964.

Alueesta peritään vuokraa 2550 euroa kuukaudessa. Vuokra muodostuu seuraavasti: 300euroa x 86= 25 800euroa/vuosi. Kuukausivuokraksi määräytyy 25 800€:12= 2150€.

Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaisesti.

Vuokrasopimus on voimassa 1.2.2025 alkaen, kolmen (3) kuukauden molemmin puolisin irtisanomisajoin

Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.

Päätöksen perustelut

UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr on solminut liitteenä olevan sopimuksen Helsingin kaupungin kanssa eri kaupunginosissa, 86 vaatekeräysastian sijoittamisesta eri puolille kaupunkia liitteenä olevan osoitelistan mukaisesti.

Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen keräyslaatikot 300€/vuosi/laatikko.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.

Detta beslut publicerades 12.02.2025

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Mer information fås av

Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544

hannele.virta@hel.fi

Beslutsfattare

Tapio Rossi
vs tiimipäällikkö

Bilagor

1. UFF laatikoiden sijoitusosoitteet eri kaupunginosissa A
Bilagan publiceras inte på internet.
2. Vuokrasopimus A1.2.2025
Bilagan publiceras inte på internet.
3. UFF_soppari_Hki1
Bilagan publiceras inte på internet.
4. UFF_soppari_Hki2
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.