Hankinta, Puhtaaseen luonnonympäristöön ja ilmastonmuutokseen sopeutumiseen liittyvä elinkeino- ja TKI-toiminta sekä liiketoimintamahdollisuudet - selvitystyö Business Helsingille, kaupunginkanslia
Hankinta, Puhtaaseen luonnonympäristöön ja ilmastonmuutokseen sopeutumiseen liittyvä elinkeino- ja TKI-toiminta sekä liiketoimintamahdollisuudet - selvitystyö Business Helsingille, kaupunginkanslia
Päätös
Johtaja, yrityspalvelut päätti hyväksyä Tyrsky Oy:n (2602934-6) tarjouksen Puhtaaseen luonnonympäristöön ja ilmastonmuutokseen sopeutumiseen liittyvä elinkeino- ja TKI-toiminta sekä liiketoimintamahdollisuudet - selvitystyön hankinnassa kokonaistaloudellisesti edullisimpina.
Suunniteltu sopimuskausi on 19.5.-31.8.2025.
Sitovat sopimukset sopijapuolten välille syntyvät vasta erikseen allekirjoitettavilla hankintasopimuksilla.
Hankinnan arvonlisäveroton kokonaisarvo on 13700 euroa (alv 0%).
Elinkeino-osaston kustannukset maksetaan Yrityspalvelut-yksikön Innovaatiopalvelut-tiimin budjetista, kustannuspaikka 1818100001 Innovaatiopalvelut.
Päätöksen perustelut
Hankinnan tavoitteena on kartoittaa puhtaaseen luonnonympäristöön ja ilmastonmuutokseen sopeutumiseen kytkeytyvää elinkeino- ja TKI-toimintaa pääkaupunkiseudulla sekä tarkastellaan tähän teemakokonaisuuteen liittyviä uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
Hankinta kilpailutettiin kevennetysti hankintalain kynnysarvon alittavana pienhankintana. Hankintaan ei sovelleta hankintalakia.
Kilpailutus perustuu Helsingin kaupunginkanslian 31.3.2025 päivättyyn tarjouspyyntöön (liite 1). Tarjouspyyntö lähetettiin 31.3.2025 sähköpostitse kuudelle (6) tarjoajalle: Sitowise Oy (2335445-0), Ramboll Finland Oy (0101197-5), AFRY Finland Oy (0625905-6), Tyrsky-konsultointi Oy (2602934-6), Sweco Finland (2661738-3) Oy ja WSP Finland Oy (0875416-5).
Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 15.4.2025. Määräaikaan mennessä saapui viisi (5) tarjousta: Sitowise Oy (2335445–0), Ramboll Finland Oy (0101197-5), AFRY Finland Oy (0625905-6), Tyrsky-konsultointi Oy (2602934-6), Sweco Finland (2661738-3) Oy.
Kaikki saapuneet tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.
Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus. Vertailun enimmäispisteet olivat 30, josta laadun osuus 20 ja hinnan 10 pistettä.
Tilaajataho on pisteyttänyt tarjoukset. Laatu- ja hintavertailun perusteella valittiin eniten pisteitä saanut tarjous. Vertailu osoittaa, että kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen teki Tyrsky-konsultointi Oy.
Tarjousten vertailu perusteluineen on tämän päätöksen liitteenä olevassa vertailutaulukossa (liite 2).
Yrityspalvelut -yksikön johtajan oikeus toteuttaa hankintoja perustuu kansliapäällikön päätökseen kaupunginkanslian viranhaltijoiden hankintaoikeuksista 11.12.2023 § 169.
Detta beslut publicerades 02.05.2025
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen.
Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Mer information fås av
Kimmo Heinonen, tiimi päällikkö, puhelin: 09 310 25365