Kaupunkiympäristön toimialan palvelut ja luvat –palvelukokonaisuudenpysäköinninvalvonta ja pysäköintipalvelujen valvontayksikkö 3 johtavan pysäköinnintarkastajan viran täyttäminen

HEL 2025-009350
§ 19

Kaupunkiympäristön toimialan palvelut ja luvat –palvelukokonaisuudenpysäköinninvalvonta ja pysäköintipalvelujen valvontayksikkö 3 johtavan pysäköinnintarkastajan viran täyttäminen

Kundrelationsdirektör

Päätös

Asiakkuusjohtaja valitsi valvontayksikkö 3 johtavan pysäköinnintarkastajan virkaan (035486) tradenomi ********** 18.8.2025 alkaen 3 360,68 euron tehtäväkohtaisella kuukausipalkalla.

Mikäli virkaan otetaan henkilö, joka ei ole kaupungin palveluksessa eikä terveydellisiä tietoja ole käytettävissä virkaan otettaessa, päätös on ehdollinen, kunnes henkilön terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 vuorokauden kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Virassa on kuuden kuukauden (6 kk) koeaika.

Päätöksen perustelut

Hakuprosessin ja viran kuvaus

Johtavan pysäköinnintarkastajan virka on tullut avoimeksi aikaisemman viranhaltijan erotessa 1.7.2024 lukien.

Valintapäätös perustuu kaupunkiympäristön toimialan toimialajohtajan päätökseen 19.12.2024 § 58, jolla on siirretty hallintosäännön 14 luvun 1 §:n 2 mom. 5 kohdan mukaista toimivaltaa ottaa palvelukseen toimialan viranhaltijoita ja työntekijöitä.

Virka oli julkisesti haettavana 1.-28.4.2025. Hakuilmoitus julkaistiin Helsingin kaupungin sähköisessä rekrytointipalvelussa, Työmarkkinatorilla, Duunitorilla, Joblyssa ja LinkedInissä.

Johtava pysäköinnintarkastaja johtaa valvontayksikkönsä tuloksellisuutta ja vastaa osaltaan valvonnan kattavuudesta sekä seuraa ja ohjaa asiakaspalvelun toimivuutta. Hän asettaa yksikkönsä tavoitteet yhteistyössä kahden muun valvontayksikön johtavan pysäköinnintarkastajan kanssa. Hän on myös osa palvelun ohjausryhmää ja tehtävään kuuluu aktiviinen toiminnan kehittäminen.

Johtava pysäköinnintarkastaja toimii lähiesihenkilönä kahdeksalle pysäköinninvalvonnan ammattilaiselle, joita hän johtaa kannustavalla, valmentavalla ja osallistavalla otteella työhyvinvointia edistäen. Hän vastaa valvontayksiköiden osaamisen ylläpidosta ja kehittämisestä. Tärkeä osa tehtävää on myös ulkoinen ja palvelun sisäinen asiakaspalvelu, jota hän tekee vastaamalla palautekanavan kautta, puhelimitse ja sähköpostitse tuleviin yhteydenottoihin. Lisäksi hän tekee tiivistä yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa niin kaupunkiympäristön toimialalla kuin ulkoisten yhteistyökumppanien kanssa.

Kelpoisuusehtona on soveltuva korkeakoulututkinto tai aiempi opistoasteen tutkinto sekä pysäköintiä ja pysäyttämistä koskevien sääntöjen tuntemus. Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen erinomainen ja ruotsin kielen tyydyttävä suullinen ja kirjallinen taito.

Tehtävässä edellytetään kokemusta esihenkilötehtävistä tai vastaavaa johtamiskokemusta ja erinomaisia valmiuksia toimia esihenkilönä.

Eduksi katsotaan valmiudet toimia kouluttajana pysäköinninvalvonnan ja pysäköintipalvelujen asiantuntijaorganisaatiossa, muutos- ja uudistumiskyky sekä hyvät vuorovaikutustaidot ja asiakaslähtöinen työskentelyote haasteellisienkin asiakaspalvelutilanteiden hoitamiseksi.

Virkaa täytettäessä tulee ottaa huomioon perustuslain 125 §:ssä säädetyt yleiset nimitysperusteet julkisiin virkoihin eli taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Hakijat ja rekrytointiprosessi

Määräaikaan mennessä virkaan jätti hakemuksensa 70 henkilöä, joista 42 täytti kelpoisuusehdot. Yksi hakija vetäytyi sittemmin. Hakijaluettelo ja hakijayhteenveto ovat olleet päätöksentekijän käytettävissä päätöstä tehdessä.

Rekrytointiprosessi toteutettiin anonyymisti. Haastateltavat valittiin anonyymin yhteenvedon perusteella, jossa ei ole nähtävissä hakijan nimeä, ikää, sukupuolta tai äidinkieltä. Anonyymin rekrytoinnin vuoksi lisätietojen antajana toimi henkilö, joka ei osallistunut hakemusten käsittelyyn. Anonyymisyys poistettiin, kun haastateltavat oli valittu ja haastattelukutsut lähetetty.

Hakemusten perusteella henkilökohtaiseen haastatteluun kutsuttiin seitsemän hakijaa, joilla arvioitiin olevan täytettävän viran kannalta sopivin kokemus ja osaaminen sekä hakemuksen kautta esiintuotuja muita edellytyksiä tehtävään, kuten aiempaa johtamiskokemusta, kokemusta osaamisen kehittämisestä tai kouluttamisesta. Näiden lisäksi jatkoon valituilla on aiempaa työkokemusta pysäköintiä ja pysäyttämistä koskevien sääntöjen soveltamisesta. ********** haastattelivat 12.-21.5.2025 kunnallinen pysäköinninvalvoja ********** ja HR-partner ********** Yksi haastatteluun kutsuttu hakija vetäytyi hausta myöhemmin.

********** on valmistunut tradenomiksi (AMK) Haaga-Helia ammattikorkeakoulusta 2024. Hän on toiminut **********

Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** on kattavaa kokemusta esihenkilötehtävistä ********** niin kentällä toimivien työntekijöiden lähiesihenkilönä toimimisesta kuin laajemman organisaation johtotehtävistä, joissa hän on johtanut asiantuntijoita ja keskijohtoa. Näissä johtamistehtävissä hän on kartuttanut kokemusta päivittäisen toiminnan ja henkilöstön operatiivisesta johtamisesta sekä toiminnan strategisesta johtamisesta ja kehittämisestä. Hänellä on kokemusta myös muutosten läpiviennistä ja muun muassa toiminnan, prosessien ja johtamisen tuloksekkaasta kehittämisestä sekä kokemusta osaamisen ja perehdytyksen kehittämisestä lähiesihenkilönä ja laajemmin organisaatiossa. ********** kokemuksen ja esihenkilökokemuksen pohjalta hän osoittaa myös vahvoja vuorovaikutustaitoja ja työkokemuksen kautta kartutettua kykyä ratkaista haasteellisiakin asiakaspalvelutilanteita asiakaslähtöisesti. Hänellä on lisäksi jonkin verran kouluttamiseen liittyvää kokemusta sekä hieman aiempaa kokemusta ********** työstä.

********** vahvuuksia ovat laaja operatiivinen ja strateginen johtamiskokemus ja toiminnan kehittämisen osaaminen, sekä näiden tuomat valmiudet esihenkilönä toimimiseen ja toiminnan johtamiseen valmentavalla ja kannustavalla otteella. Hänellä on myös kokemusta asiakaslähtöisestä toiminnan kehittämisestä ja kenttätyötä tekevän henkilöstön ja toiminnan tavoitteellisesta johtamisesta.

********** on valmistunut tradenomiksi (AMK) Metropolia ammattikorkeakoulusta 2022. Hän on toiminut **********

Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** on hyvää kokemusta lähiesihenkilötyöstä sekä kokemusta toiminnan operatiivisesta johtamisesta ********** sekä kokemusta toiminnan operatiivisesta johtamisesta ********** toimintaympäristössä. Hänellä on myös hyvät vuorovaikutustaidot ja kokemusta haastavien asiakaspalvelutilanteiden ratkaisemisesta. Hänellä on jonkin verran kokemusta osaamisen kehittämisestä suunnitellessaan koulutuksia yhteistyössä ********** kanssa, sekä työhön liittyvästä konkreettisesta kouluttamisesta, opastamisesta ja luennoinnista ********** Lisäksi hän on ********** jäsenenä osallistunut alan kehittämiseen ja laajempaan vaikuttamiseen.

********** vahvuuksia ovat aiempi kokemus ********** lähiesihenkilötehtävistä sekä alan tehtäväkentästä ja prosesseista sekä tuntemus näihin liittyvistä haasteista.

********** on valmistunut sairaanhoitajaksi (AMK) Metropolia ammattikorkeakoulusta 2015 ja ********** 2004. Hän on toiminut **********

Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** on hyvää kokemusta asiantuntijoiden johtamisesta ja valmentavasta lähiesihenkilötyöstä ********** muun muassa ryhmänjohtajana ja kokemuksen kautta hyvät edellytykset esihenkilönä toimiseen. Lisäksi hänellä on koulutuksen ja työkokemuksen kautta karttunutta kokemusta ja osaamista haasteellistenkin asiakaspalvelutilanteiden ratkaisemisesta asiakaslähtöisellä tavalla ********** monipuolisissa tehtävissä ja ********** tehtäväkentällä. Hänellä on vahvat vuorovaikutustaidot ja valmentava ote henkilöstön johtamiseen. Hänellä on jonkun verran koulutuskokemusta ja hän on ********** osallistunut ryhmän toiminnan kehittämiseen. Hänellä on koulutuksen sekä työtehtävien kautta erityistä osaamista pysäköintiä ja pysäköinninvalvontaa koskevasta lainsäädännöstä.

********** vahvuutena ovat rauhallinen ja valmentava ote johtamisessa sekä vahvat vuorovaikutustaidot. Lisäksi hänellä on monipuolista kokemusta haastavien asiakaspalvelutilanteiden hoitamisesta erilaisissa asiakaskohtaamisissa sekä asiakastyötä tukevasta moniammatillisesta yhteistyöstä ja sen johtamisesta.

********** on valmistunut tradenomiksi (AMK) Kymenlaakson ammattikorkeakoulusta 2003 ja ********** Hämeen ammattikorkeakoulusta 2005. Hän on toiminut **********

Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** on kokemusta ********** operatiivisesta johtamisesta ja ********** eri toimipisteiden johtamisesta sekä tämän kokemuksen kautta hyvät valmiudet lähiesihenkilönä toimimiseen. Hän on toiminut pitkään ********** ja hänellä on vahvaa osaamista kouluttajana toimimisesta sekä ********** sisällöllisestä suunnittelusta. Hänellä on käytännön kokemusta muutosten johtamisesta ********** toiminnan kehittämiseen ja muutosten läpivientiin liittyen. Hänellä on pitkä kokemus asiakasrajapinnassa työskentelystä ja haastavien asiakastilanteiden asiakaslähtöisestä ratkaisemisesta. Lisäksi hänellä on jonkin verran kokemusta ********** työstä. Hänellä on vahvaa työn ja koulutustensa kautta kertynyttä osaamista tieliikennelainsäädännöstä sekä pysäköintiä ja pysähtymistä koskevan lainsäädännön soveltamisesta.

********** vahvuutena on kattava kouluttajakokemus ja osaamisen kehittämiseen liittyvää kokemusta. Haastattelussa hän osoitti perehtyneisyyttä ja vahvaa kiinnostusta niin liikennettä kuin pysäköintiä koskevan lainsäädännön soveltamiseen sekä liikenneturvallisuuden kehittämiseen.

********** valmistunut ********** 2001. Hän on suorittanut myös ********** 2011. Hän on toiminut **********

Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** on vahvaa kokemusta asiantuntijoiden johtamisesta ********** tehtävissä, jossa hän on toiminut ********** operatiivisena johtajana ja lähiesihenkilönä vastaten päivittäisen johtamisen lisäksi myös toiminnan tavoitteiden saavuttamisesta ja kehittämisestä. Lisäksi hänellä on johtamiskokemusta ********** vetäjänä ********** Hänellä on jonkin verran kouluttamiseen ja osaamisen kehittämiseen liittyvää kokemusta. Haastattelussa hän osoitti vahvoja valmiuksia esihenkilötyöhön ja erityisesti operatiivisen työn tavoitteelliseen johtamiseen. ********** hän on ollut tukemassa useita ********** ja niiden johtoa muun muassa muutostilanteissa ja niihin liittyvässä johtamisessa ja erityyppisten ********** kehittämisessä. Hänellä on vahvat vuorovaikutustaidot ja kokemusta haastavien asiakaspalvelutilanteiden parissa työskentelystä. Hänellä on koulutuksen ja aiemman työn kautta karttunutta osaamista tieliikennelaista sekä jonkin verran kokemusta pysäköintiä ja pysähtymistä koskevasta lainsäädännöstä ja sen soveltamisesta käytännössä.

********** vahvuuksia ovat operatiivisen toiminnan johtamiskokemus sekä keskusteleva, ratkaisuhakuinen ja tavoitteellinen johtamisote, vahvat vuorovaikutustaidot ja erityisen haastavien vuorovaikutus- ja asiakastilanteiden ratkaiseminen asiakasta kunnioittavalla tavalla. Hänellä on myös kokemusta erilaisten prosessien kehittämisestä eri alojen asiakasyrityksille.

********** on valmistunut insinööriksi Helsingin teknillisestä oppilaitoksesta 1997. Lisäksi hän on suorittanut ********** Hämeen ammatti-instituutissa 2013. Hän on toiminut **********

Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** on ********** kokemusta toiminnan operatiivisesta johtamisesta ja lähiesihenkilötyöstä. Hän on lisäksi toiminut kouluttajana useissa tehtävissä työurallaan ja vastannut asiakkaille suunnattujen koulutusten koulutusmateriaaleista ohjelmistojen käyttöönotoissa sekä tuottanut ********** liittyviä materiaaleja. Hänellä on kokemusta haastavien asiakaspalvelutilanteiden asiakaslähtöisestä hoitamisesta useissa rooleissa. Hänellä on kokemusta myös muutostilanteiden johtamisesta sekä työssä osoitettua muutoskyvykkyyttä vietyään läpi muutoksia. Lisäksi hänellä on työtehtävissään kertynyttä kokemusta pysäköintiä ja pysähtymistä koskevasta lainsäädännöstä ja sen soveltamisesta.

********** vahvuutena on aiempi esihenkilökokemus ja sen tuoma osaaminen ja kokemus toiminnan operatiivisesta johtamisesta ja muutosten tavoitteellisesta läpiviennistä toiminnan kehittämiseksi sekä vahva kouluttamiseen liittyvä kokemus.

Kaikilla kuudella haastatellulla kokemusta esihenkilötehtävistä ja hyviä valmiuksia toimia esihenkilönä. Heillä on kouluttamiseen tai osaamisen kehittämiseen liittyvää kokemusta sekä kokemusta haastavien asiakastilanteiden hoitamisesta asiakaslähtöisesti. ********** on haastatteluvastausten perusteella johtavan pysäköinnintarkastajan tehtävän kannalta laajin johtamiskokemus ja -valmiudet operatiivisen toiminnan ja henkilöstöjohtamisen näkökulmasta, erinomaiset valmiudet ja näkemys muutosjohtamiseen sekä osaamisen ja toiminnan kehittämiseen. He vastasivat syvällisimmin ja monipuolisimmin näihin teemoihin liittyviin kysymyksiin.

Henkilöarviointiin kutsuttiin haastattelujen jälkeen kolme hakijaa, joista yksi vetäytyi ennen arviointia. Psycon Oy:n suorittamaan henkilöarviointiin osallistuivat ********** ajalla 26.5.-5.6.2025.

Toiseen haastattelun 11.6.2025 kutsuttiin molemmat henkilöarviointiin osallistuneet hakijat. Heitä haastattelivat asiakkuusjohtaja ********** kunnallinen pysäköinninvalvoja ********** ja HR-partner **********

Arviointi

Johtava pysäköinnintarkastaja johtaa valvontayksikkönsä tuloksellisuutta ja vastaa osaltaan valvonnan kattavuudesta sekä seuraa ja ohjaa asiakaspalvelun toimivuutta. Hän asettaa yksikkönsä tavoitteet yhteistyössä kahden muun valvontayksikön johtavan pysäköinnintarkastajan kanssa. Hän on myös osa palvelun ohjausryhmää ja tehtävään kuuluu aktiviinen toiminnan kehittäminen.

Johtava pysäköinnintarkastaja toimii lähiesihenkilönä kahdeksalle pysäköinninvalvonnan ammattilaiselle, joita hän johtaa kannustavalla, valmentavalla ja osallistavalla otteella työhyvinvointia edistäen. Hän vastaa valvontayksiköiden osaamisen ylläpidosta ja kehittämisestä. Tärkeä osa tehtävää on myös ulkoinen ja palvelun sisäinen asiakaspalvelu palautekanavan kautta, puhelimitse ja sähköpostitse tuleviin yhteydenottoihin. Lisäksi hän tekee tiivistä yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa niin kaupunkiympäristön toimialalla kuin ulkoisten yhteistyökumppanien kanssa.

Lopullinen vertailu suoritettiin ********** välillä.

Tehtävässä edellytetään kokemusta esihenkilötehtävistä tai vastaavaa johtamiskokemusta ja erinomaisia valmiuksia toimia esihenkilönä. Lisäksi tehtävässä katsotaan eduksi muutos- ja uudistamiskyky. ********** on laaja-alaista kokemusta esihenkilötyöstä kentällä tehtävän työn päivittäisestä johtamisesta sekä asiantuntijoiden ja keskijohdon johtamisesta. Hänellä on johtamiskokemusta ja osaamista operatiivisen toiminnan johtovastuusta ja strategisemmasta toiminnan kehittämisestä sekä isompien ja pienempien toimintaa koskevien muutosten suunnittelusta ja läpiviennistä. Hänen vastauksissaan korostui henkilöstöjohtaminen, jonka osalta hänellä on myös näyttöä työhyvinvoinnin ja johtamisen tuloksellisesta kehittämisestä johtamassaan organisaatiossa. ********** on vahva kokemus asiantuntijoiden ja kentällä tapahtuvan toiminnan johtamisesta, jossa hänen vastuullaan on ollut operatiivisen toiminnan tavoitteellinen johtaminen ja lähiesihenkilötyö. Hän on ollut tukemassa ********** johtoa johtamisen ja erityisesti henkilöstöjohtamisen prosesseissa ja hänellä on tähän liittyvää kokemusta muutosjohtamisesta. Hakemuksen ja haastattelujen perusteella ********** on kattavampaa kokemusta ja osaamista johtamisesta ja sen tuomia erinomaisia valmiuksia toimia esihenkilönä.

Tehtävässä onnistuminen edellyttää myös hyviä vuorovaikutustaitoja ja asiakaslähtöistä työskentelyotetta haasteellisienkin asiakaspalvelutilanteiden hoitamiseksi. ********** on kenttä- ja esihenkilötehtävistä karttuneet vahvat vuorovaikutustaidot ja kokemusta haastavien asiakastilanteiden hoitamisesta rauhallisella ja asiakaslähtöisellä tilanteita ratkaisevalla ja perustelevalla otteella. Hänellä on kokemusta myös asiakaslähtöisestä toiminnan ja asiakastyytyväisyyden kehittämisestä. ********** on työkokemuksensa kautta paljon kokemusta haastavista vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutilanteista ja osaamista tilanteiden ratkaisemiseen tehtävissä, joissa hän on hyödyntänyt keskustelevaa ja neuvottelevaa ja asiakasta kunnioittavaa otetta. Lisäksi hän on esihenkilötyössään ohjannut haastavissa vuorovaikutustilanteissa työskenteleviä asiantuntijoita. Hänellä on myös usean vuoden kokemus asiakastyöstä ********** liittyvien projektien parista. Molemmilla hakijoilla on vahvat vuorovaikutustaidot ja valmiudet asiakaslähtöisen vuorovaikutukseen ja asiakaspalvelutilanteiden ratkaisuun.

Valvontayksikön 3 johtavan pysäköinnintarkastajan tehtävään liittyy myös osaamisen kehittämisen vastuuta valvontayksiköiden osalta sekä aktiivinen toiminnan kehittäminen. Tehtävässä katsotaan eduksi valmiudet toimia kouluttajana pysäköinninvalvonnassa. Haastatteluissa painotettiin näihin vastuisiin liittyen osaamista ja näkemystä sekä osaamisen että toiminnan kehittämisestä. ********** on kokemusta ja osaamista organisaation toiminnan, prosessien ja johtamisen tuloksekkaasta kehittämisestä sekä laajamittaistenkin muutosten läpiviennistä ja johtamisesta. Hänellä on myös kokemusta osaamisen ja perehdytyksen kehittämisestä lähiesihenkilönä ja laajemmin organisaatiossa. Hänellä on lisäksi jonkin verran kouluttamiseen liittyvää kokemusta. Haastattelujen perusteella hän osoittaa myös näkemyksellisyyttä osaamisen ja toiminnan kehittämiseen. ********** on usean vuoden kokemus ********** toimintaan ja prosesseihin liittyvästä kehittämisestä ja johdon tukemisesta näissä muutoksissa sekä kokemusta erityisesti ********** kehittämisestä. Hänellä on myös jonkin verran kouluttamiseen ja osaamisen kehittämiseen liittyvää kokemusta. Haastattelujen perusteella hänellä on monipuolista kokemusta kehittämisestä ja muutosprosessien tukemisesta ja näkemyksellisyyttä erityisesti henkilöstöä koskevien prosessien kehittämiseen. Tämän osalta ********** todettiin olevan johtavan pysäköinnintarkastajan tehtävän kannalta laajempi osaaminen osaamisen kehittämisen, kouluttamisen ja toiminnan kehittämisen osalta.

Asiakkuusjohtaja katsoo hakuasiakirjoihin, haastatteluihin ja henkilöarviointiin perustuvan kokonaisarvioinnin perusteella, että ********** on parhaat edellytykset hoitaa edellä kuvattuja johtavan pysäköinnintarkastajan virkaan kuuluvia tehtäviä. Hänen valintaa puoltaa erityisen laaja ja monipuolinen aiempi johtamiskokemus niin toiminnan- kuin henkilöstöjohtamisen saralta. Lisäksi hänellä on operatiivisen johtamiskokemuksen lisäksi kokemusta myös strategisemmasta toiminnan johtamisesta ja kehittämisestä, josta on hyötyä johtavan pysäköinnintarkastajan toimiessa yksikön päällikkönä ja osana palvelun ohjausryhmää.

Detta beslut publicerades 01.07.2025

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Mer information fås av

Kaija Kossila, kunnallinen pysäköinninvalvoja, puhelin: 09 310 38505

kaija.kossila@hel.fi

Beslutsfattare

Miira Riipinen
vs. asiakkuusjohtaja