Vammaispalvelujen toimipisteiden tilapäinen sulkeminen ajalla 29.12.2025-2.1.2026
Vammaispalvelujen toimipisteiden tilapäinen sulkeminen ajalla 29.12.2025-2.1.2026
Päätös
Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti, että vammaispalvelujen työ- ja päivätoiminnan alla mainitut toimipisteet pidetään tilapäisesti suljettuna 29.12.2025-2.1.2026:
Vammaispalvelujen Haavikon valmennuspiste, Metsäpurontie 13, Hki 63
Vammaispalvelujen Cäpsän toimipiste, Untamontie 11, Hki 61
Vammaispalvelujen Töölön toimipiste, Väinämöisenkatu 27, Hki 10
Vammaispalvelujen Vallilan toimipiste, Pälkäneentie 12, Hki 51
Toimintakeskus Hybridi, Paciuksenkatu 21, Hki 27
Toimintakeskus Kalasatama, Tukkutorinkuja 7, Hki 58
Toimintakeskus Landbo, Landbontie 2, Hki 98
Toimintakeskus Pasila, Pakkamestarinkatu 2, Hki 52
Toimintakeskus Polku, Ruotutorpankuja 13, Hki 72
Toimintakeskus Sofianlehto, Sofianlehdonkatu 8 A-talo, Hki 61
Toimintakeskus Tanhua, Tanhuankuja 4, Hki 94
Treklangens servicepunkt, Kånalavägen 47 A, Hfors 39
Tarvittaessa korvaavaa toimintaa järjestetään sitä tarvitseville Octavens verksamhetscenterin toimitiloissa (Puusuutarintie 19, Hki 62).
Lisäksi perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti, että kehitysvammapoliklinikka, osoitteessa Sofianlehdonkatu 8 A-talo, pidetään suljettuna ajalla 29.12.2025-2.1.2026. Kiireellisen hoidon asioissa asiakkaat asioivat omalla terveysasemalla tai tarvittaessa sosiaalipäivystyksessä. Vammaispalvelujen kiireellisen lyhytaikaisen huolenpidon palveluihin ohjaudutaan vammaispalvelujen sosiaalityön lähetteellä.
Vielä perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti, että vammaisneuvonnan palvelupiste, osoitteessa Itäkatu 11, on suljettuna 31.12.2025.
Samalla perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja kehotti informoimaan kuntalaisia aukioloaikojen muutoksista hyvissä ajoin ennen sulkuja.
Päätöksen perustelut
Toimipisteiden tilapäisten sulkemisten syynä on henkilöstön vuosilomat. Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n mukaan palvelukokonaisuuden johtaja päättää sairaansijojen ja hoitopaikkojen tilapäisistä muutoksista ja toimintayksiköiden aukioloajoista.
Detta beslut publicerades 03.11.2025
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Upplysningar
Aino Jussila, vammaispalvelujen päällikkö, puhelin: 09 310 43155
Tuomo Ratinen, vammaispalvelujen päällikkö, puhelin: 09 310 27610
Pauliina Vähäpesola, vammaispalvelujen päällikkö, puhelin: 09 310 37030
Jonna Weckström, vammaisten sosiaalityön päällikkö, puhelin: 09 310 89545
Susanna Wolkoff, kehitysvammapoliklinikan päällikkö, puhelin: 09 310 21537