Maanvuokrasopimuksen noin 5m2/vaatekeräyslaatikko UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr (Y-tunnus 2952170-7) eri kaupunginosasta.

HEL 2025-006126
§ 88

Maanvuokrasopimuksen noin 5m2/vaatekeräyslaatikko UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr (Y-tunnus 2952170-7) eri kaupunginosasta.

Tiimipäällikkö

Päätös

Tämä päätös korvaa päätöksen HEL 2025-002142 §28 11.2.2025

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraustiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä vaatekeräysastioille maanvuokrauksen noin 5m2/ laatikko, UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr:lle, eri kaupunginosasta ympäri Helsinkiä, liitteenä olevan osoitelistan mukaisesti 110 päättyvien sopimusten paikkaan listan mukaan 1.2.2025 alkaen sekä 24 uutta vaatekeräysastia paikkaa, 1 vaatekeräyslaatikko/paikka. Lisäksi tapahtumat ja maanvuokraustiimin tiimipäällikkö päätti irtisanoa vanhat sopimukset vaatekeräysastioiden paikoista eri puolilla kaupunkia.

Liitteenä päättyvät vanhat sopimukset. HKRV:n laskutustunnuksilla olevat vuokraukset VL0600414, VL0600415, VL0600434 ja VL1601964.

1.2.2025 lähtien alueesta peritään vuokraa 300euroa/vaatekeräysastia/ vuosi. Veloitus 33 000 euroa/vuosi. Vuokra muodostuu seuraavasti: 110 kpl x 300 e/vuosi = 33 000/vuosi :12 ja kuukausivuokraksi tulee 2750€ (110 vaatekeräysastiaa).

Lisäksi uusia paikkoja 1.6.2025 alkaen 24 kpl x 300e/vuosi= 7200e/vuosi. 7200:12= 600e/kk. (24 vaatekeräysastiaa) Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaan.

Vuokrasopimus on voimassa 1.2.2025 alkaen, kolmen (3) kuukauden molemmin puolisin irtisanomisajoin

Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.

Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraustiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä vaatekeräysastioille maanvuokrauksen noin 5m2/ laatikko, UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr:lle, eri kaupunginosasta ympäri Helsinkiä, liitteenä olevan osoitelistan mukaisesti 110 päättyvien sopimusten paikkaan listan mukaan 1.2.2025 alkaen sekä 24 uutta vaatekeräysastia paikkaa, 1 vaatekeräyslaatikko/paikka. Lisäksi tapahtumat ja maanvuokraustiimin tiimipäällikkö päätti irtisanoa vanhat sopimukset vaatekeräysastioiden paikoista eri puolilla kaupunkia.

Liitteenä päättyvät vanhat sopimukset. HKRV:n laskutustunnuksilla olevat vuokraukset VL0600414, VL0600415, VL0600434 ja VL1601964.

1.2.2025 lähtien alueesta peritään vuokraa 300euroa/vaatekeräysastia/ vuosi. Veloitus 33 000 euroa/vuosi. Vuokra muodostuu seuraavasti: 110 kpl x 300 e/vuosi = 33 000/vuosi :12 ja kuukausivuokraksi tulee 2750€ (110 vaatekeräysastiaa).

Lisäksi uusia paikkoja 1.6.2025 alkaen 24 kpl x 300e/vuosi= 7200e/vuosi. 7200:12= 600e/kk. (24 vaatekeräysastiaa) Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaan.

Vuokrasopimus on voimassa 1.2.2025 alkaen, kolmen (3) kuukauden molemmin puolisin irtisanomisajoin

Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.

Päätöksen perustelut

UFF, U-landshjälp från Folk till Folk i Finland sr on solminut liitteenä olevan sopimuksen Helsingin kaupungin kanssa eri kaupunginosissa, 134 vaatekeräysastian sijoittamisesta eri puolille kaupunkia liitteenä olevan osoitelistan mukaisesti.

Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen keräyslaatikot 300€/vuosi/vaatekeräysastia.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.

This decision was published on 13.05.2025

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Ask for more info

Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544

hannele.virta@hel.fi

Decisionmaker

Laura Yrjänä
tiimipäällikkö

Attachments

1. A Vuokrasopimus kaikki paikat 2025
The attachment will not be published on the internet.
2. A Sopimushyväksyntä ja valtakirja
The attachment will not be published on the internet.
3. A UFF vanhat paikat 1.2.202 ja uudet paikat 1.6.2025
The attachment will not be published on the internet.
4. A UFF_soppari_Hki1
The attachment will not be published on the internet.
5. A UFF_soppari_Hki2
The attachment will not be published on the internet.
6. A Valtakirja
The attachment will not be published on the internet.
7. A Poistetut kohteet vanhaan listaan
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.