Perhehoidon palvelutuottajien valtuuttaminen Kevan valtuuksilla sopimuksen voimassaolon ajalle
Perhehoidon palvelutuottajien valtuuttaminen Kevan valtuuksilla sopimuksen voimassaolon ajalle
Päätös
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja päätti valtuuttaa seuraavat perhehoidon palveluntuottajat toimimaan kaupungin valtuuttamina Kevan valtuuksilla "Palvelussuhde- ja ansiotietojen ylläpito" sekä "Laskunsaajan eläkemaksutietojen katselu" hankintasopimuksen voimassaolon päättymiseen 31.12.2026 asti:
- Attendo Oy
- AVA Perhepalvelut Oy
- Familar Oy
- Hoivatie Oy
- Lapselle koti Oy
- Pelastakaa Lapset ry
- Perhehoitokumppanit Suomessa Oy
- Rinnekodit Oy
- SOS-lapsikyläsäätiö sr
- Suomen Perhekodit Oy
Päätöksen perustelut
Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja on hyväksynyt Helsingin kaupungin osalta lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen sote-hankintamenettelyn palvelutuottajat päätöksessään 76 §, 3.11.2022.
Kevasta ilmoitusliikenteen hoitajille lähetettävät ansaintarekisterin virheviestit siirtyvät työnantajan verkkopalvelun Viestit-osioon toukokuussa 2025. Jotta hyvinvointialueen perhehoidon palveluntuottajat voivat jatkossa lukea heille kuuluvat viestit sekä tarkistaa eläkemaksulaskujensa liitetietoja, palveluntuottajat tarvitsevat kaksi Suomi.fi-valtuutta työnantajan verkkopalveluun.
”Palvelussuhde- ja ansiotietojen ylläpito” -valtuudella valtuutettu voi työnantajan verkkopalvelun Viestit-osiossa lukea ja vastata ansaintarekisterin virheviesteihin sekä eläkehakemuksen käsittelyyn liittyviin lisätietopyyntöihin oman aliorganisaation osalta.
”Laskunsaajan eläkemaksutietojen katselu” - valtuudella valtuutettu näkee työnantajan verkkopalvelun Eläkemaksut-osiossa palkkaperusteisen eläkemaksun prosentit sekä voi katsella palkkaperusteisen maksun laskutettuja ansioita henkilötasolla vain oman maksupisteen osalta.
Kyseessä on kaupungin kilpailuttamien ulkopuolisten toimijoiden valtuuttaminen toimimaan kaupungin valtuuttamina. Hallintosäännön 5 luvun 9 §:n mukaan sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimialajohtaja johtaa sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan toimintaa ja hallintoa.
This decision was published on 28.05.2025
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Miikka Keränen, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 25678