Toimen muuttaminen viraksi, Idän asiakasohjaus
Toimen muuttaminen viraksi, Idän asiakasohjaus
Päätös
Asiakasohjauspäällikkö ottaa ilman julkista hakumenettelyä asiakasohjaaja ********** (vakanssinumero 030482), ********** (vakanssinumero 049705), ********** (vakanssinumero 049706) ja ********** (vakanssinumero 049708 ) asiakasohjaajan virkaan (toimintayksikkö, työpiste) 23.6.2025 lukien 3083,53 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.
Selvitys terveydentilasta on vahvistettu.
Selvitys tartuntalain 48 §:n mukaisesta rokotussuojasta on esitetty.
Päätöksen perustelut
Tehtävänimikkeen virka tuli avoimeksi 23.6.2025.
Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 22.12.2022 § 199 mukaan tehtävänimikkeen virkaan ottaa asiakasohjauspäällikkö nimike.
Kunnan ja hyvinvointialueen viranhaltijasta annetun lain (304/2003) 4 §:n mukaan virkasuhteeseen voidaan ottaa ilman hakumenettelyä, kun kyseessä on pykälässä mainittuun perusteeseen rinnastettavissa oleva kaupungin hallintosäännössä määrätty peruste.
Arviointitoiminnan asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävänä on vastata eri tarpeessa olevien asiakkaiden palvelutarpeenarvioinnista, sekä siitä, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti ja asiakaslähtöisesti. Tehtävä sisältää hakemusten käsittelyä ja yksilöhuollon päätöksentekoa. Työ edellyttää vanhuspalveluiden palveluverkon tuntemusta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja erilaisuuden sietämistä, valmiutta itsenäiseen sekä pari- ja tiimi työskentelyyn.
Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain 817/2015 (8 §) mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.
Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.
Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.
********** on suorittanut sosionomin tutkinnon ja hoitanut kyseistä virkaa avoimen viran haltijana 1.1.2025 lukien.
********** on suorittanut geronomin tutkinnon ja hoitanut kyseistä virkaa avoimen viran haltijana 13.1.2025 lukien.
********** on suorittanut sosionomin tutkinnon ja hoitanut kyseistä virkaa avoimen viran haltijana 1.1.2025 lukien.
********** on suorittanut geronomin tutkinnon ja hoitanut kyseistä virkaa avoimen viran haltijana 1.1.2025 lukien.
He ovat osoittaneet (kyvyt, taidot) asiakasohjaajan tehtävän vaativuuden mukaista osaamista, hyviä neuvottelu-, asiakasohjaus- ja viestintätaitoja sekä kykyä seurata ja tulkita kustannuksia ja resursseja osana asiakasohjaajan tehtäviä, he kykenevät itsenäiseen työskentelyyn, lisäksi heillä on hyvä organisointi- ja päätöksentekokyky.
********** ja ********** on hyvät edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen Idän asiakasohjauksessa.
This decision was published on 17.07.2025
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Birgitta Maanonen, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 23314