Kannettavien hankinta keskitettyyn influenssarokotus -tapahtumaan

Ennen vuotta 2019 julkaistujen asioiden otsikkona näytetään päätöksen otsikko.
HEL 2017-007447
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 7
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Kannettavien hankinta keskitettyyn influenssarokotus -tapahtumaan

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti oikeuttaa tietotekniikkapäällikön tilaamaan 70 kappaletta kannettavia usb-telakoilla ja asennuksella sekä hiiret Tietokeskus Yhtiöltä keskitettyyn influenssarokotus – tapahtumaan syksylle 2017. Kannettavat telakoineen siirretään Tietokeskuksen toimesta käytön jälkeen Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskukseen normaaliin työkäyttöön.

Hankinnan hinta yhteensä ilman arvonlisäveroa on enintään 65 500 euroa.

Laitteet hankitaan Helsingin kaupungin hankintakeskuksen tekemän puitesopimuksen perusteella ilman kilpailutusta Tietokeskus Yhtiöiltä (ent. Turun Tietokeskus Oy).

Hankinnan kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan atk-investoinneista, projektilta 398090100618 Tilahankkeiden atk-laitteet.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveystoimiala tarjoaa kuntalaisille keskitettyjä influenssarokotuspisteitä, jotta kuntalaisten influenssarokotusten hankkiminen olisi mahdollisimman helppoa.

Rokotuspisteiden tarvitsemia kannettavia työasemia ei ole vapaana olemassa muualla, vaan niihin on hankittava tarvittavat työasemat erikseen laitetoimittajalta. Rokotuskauden jälkeen rokotuspisteet puretaan ja hankitut työasemat siirretään muualle normaaliin käyttöön.

Hankinta perustuu Hankintajohtajan 3.2.2017 päätökseen 8 §, IT-laitteiden ja niihin liittyvien palveluiden hankinnoista ja sen taustalla olevaan puitejärjestelysopimukseen.

Lisätietojen antaja

Janne Romo, tietotekniikkavastaava, puhelin: 09 310 45436

janne.romo@hel.fi

Noora Enberg, hankintasihteeri, puhelin: 09 310 50516

noora.enberg@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö