Rastilan leirintäalueen varausjärjestelmää koskevan sopimuksen jatkaminen

Ennen vuotta 2019 julkaistujen asioiden otsikkona näytetään päätöksen otsikko.
HEL 2017-012012
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 32

Rastilan leirintäalueen varausjärjestelmää koskevan sopimuksen jatkaminen

Ulkoilupalvelupäällikkö

Päätös

Ulkoilupalveluiden päällikkö päätti jatkaa Rastilan leirintäalueen varausjärjestelmää koskevaa sopimusta 1.1.2018–30.9.2018.

Päätöksen perustelut

Varausjärjestelmä on välttämätön Rastilan leirintäalueen toiminnalle. Järjestelmää käytetään mökkien, asuntovaunupaikkojen, telttapaikkojen, saunojen, kokoustilojen ja oheistuotteiden (välinevarausta; sähköjohdot, pyörät jne.) varaamiseen. Ohjelma luo kassaraportit maksuista ja tilastoi asiakastiedot, tilojen varaukset, käyttöasteet jne.). Nyt käytössä olevan ohjelman kautta tehdyt varaukset näkyvät varauksena ohjelmassa, ja varauksia ei ole mahdollista kirjata, toteuttaa, laskuttaa ja tulouttaa kirjanpitoon ilman varausjärjestelmää. Järjestelmää koskevan sopimuksen jatkaminen väliaikaisesti uuden sopimuskauden alkuun saakka on välttämätöntä toiminnan jatkamiseksi Rastilan leirintäalueella. Nykyinen järjestelmä on ollut käytössä noin 15 vuotta ja on hyvin toimintavarma. Mahdollisten ongelmien, joita on ilmennyt todella harvoin, varalta ohjelmalla on Help Desk 24 h.

Helsingin kaupungin organisaatiouudistuksen myötä useat entisen liikuntaviraston palveluksessa työskennelleet henkilöt, mukaan lukien Rastilan leirintäalueesta vastanneet henkilöt, irtisanoutuivat kaupungin palveluksesta. Avainhenkilöiden vaihtumisen, kiireellisten rekrytointien ja samaan aikaan jatketun sopimushallintajärjestelmän käyttöönottoon liittyneiden ongelmien vuoksi tieto nykyisin käytössä olevaa varausjärjestelmää koskevan sopimuksen sopimuskauden päättymisestä oli jäänyt välittämättä eteenpäin ulkoilupalveluissa. Tästä syystä varausjärjestelmän kilpailuttamista ei pystytty aloittamaan riittävän aikaisin. Ulkoilupalveluiden ei ole ollut kohtuudella mahdollista ennakoida tilanteen kumulatiivista kehittymistä.

Leirintäalueen varausjärjestelmän hankinta kilpailutetaan kokonaisuudessaan vuoden 2018 aikana siten, että uusi järjestelmä saadaan käyttöön 1.10.2018 alkaen.

Lisätietojen antaja

Soile Lehmusto, hallintosihteeri, puhelin: 09 310 87803

soile.lehmusto@hel.fi

Hertta Keisala , lakimies , puhelin:

hertta.keisala@hel.fi

Päättäjä

Stefan Fröberg
ulkoilupalvelupäällikkö