Kaupungin puhelinliittymissä ja puhelinvaihteessa on laaja häiriö ja puhelut eivät yhdisty tai katkeavat yllättäen. Vikaa selvitetään parhaillaan. Pahoittelemme häiriötä.

Kansainvälisiin PR-toimenpiteisiin ja kansainväliseen viestintään liittyvien markkinointitoimenpiteiden hankinta

Ennen vuotta 2019 julkaistujen asioiden otsikkona näytetään päätöksen otsikko.
HEL 2018-003604
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 52

Kansainvälisiin PR-toimenpiteisiin ja kansainväliseen viestintään liittyvien markkinointitoimenpiteiden hankinta

Elinkeinojohtaja

Päätös

Vs. elinkeinojohtaja päätti hankkia Helsingin Markkinointi Oy:ltä kansainvälisen markkinoinnin toimenpiteitä liittyen kansainvälisiin PR-toimenpiteisiin ja viestintään. Hankinnan arvonlisätön kokonaisarvo on enintään 50 000 euroa (+ alv 24%). Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alle jäävä pienhankinta, johon ei sovelleta hankintalakia.

Hankinnan arvonlisäverottomat kustannukset enintään 50 000 euroa maksetaan talousarvion kohdalta 1 40 01, projektinumero 1801006001 (Kv. EPO hankkeet), kaupunginkanslian elinkeino-osastolle osoitetusta määrärahasta.

Päätöksen perustelut

Kaupunkistrategian mukaisesti Helsingin vetovoiman vahvistaminen edellyttää kaupungin määrätietoista kansainvälistämistä. Strategian tavoitteiden toteuttaminen merkitsee kaupunginkanslian elinkeino-osastolle uusia toimintoja ja niiden ohjausta. Helsingin kansainvälinen tunnettuus on heikko verrattuna kilpailijakaupunkeihin, minkä takia kaupungin tulee johdonmukaisesti ja rohkeammin panostaa kansainväliseen markkinointiin.

Helsingin kansainvälisen elinkeinomarkkinoinnin tiekartassa vuosille 2018–2021 (kaupunginhallituksen elinkeinojaosto 11.12.2017 § 20) kehotetaan lisäämään mm. kansainvälistä PR-toimintaa ja digitaalista markkinointia Helsingin tunnettuuden ja vetovoiman kasvattamisessa. Kansainvälisen PR-toimenpiteiden toteuttaminen sekä uusien digitaalisten markkinointiaineistojen ja -sisältöjen tuottaminen ovat ajankohtaisia vuonna 2018.

Helsingin kansainväliset PR-toimenpiteet kattavat vuonna 2018 erityisesti Helsingin kulttuurikentän uutuuksien esille nostamisen kansainvälisessä mediassa. Tärkeimpiä aiheita ovat Amos Rex -museon avautuminen sekä keskustakirjasto Oodin avautuminen sekä Helsingin osallistuminen Venetsian arkkitehtuuribiennaaliin (2018).

Kansainväliset PR- ja viestintätoimenpiteet tarkoittavat vuonna 2018 mm. kansainvälistä mediatyötä, kansainvälisten media- ja mielipidevaikuttajien matkojen järjestämistä Helsinkiin, kohdistettujen mediatiedotteiden lähettämistä sekä digitaalisten sisältöjen tuottamista PR- ja viestintätoimenpiteiden tueksi.

Helsingin Markkinointi Oy on kaupungin täysin omistama konserniyhtiö, joka suunnittelee ja toteuttaa markkinointitoimenpiteitä Suomessa ja kansainvälisesti. Kansainvälisiin PR-toimenpiteisiin ja päätöksessä mainittuihin aiheisiin liittyvät kansainvälisen viestinnän markkinointitoimenpiteet hankitaan Helsingin Markkinointi Oy:ltä, koska yhtiön kanssa tehty aiempi markkinointiyhteistyö on ollut tuloksellista ja hankinnan kohteen hintataso on selvillä.

Lisätietojen antaja

Outi Pekkinen, markkinointipäällikkö, puhelin: 09 310 36279

outi.pekkinen@hel.fi

Päättäjä

Santtu Von Bruun
Vs. elinkeinojohtaja
Saila Machere
yksikön päällikkö