Työveneen hankinta, kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan liikuntapalvelukokonaisuuden irtaimen omaisuuden määrärahalla

HEL 2018-008001
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 35

Työveneen hankinta, kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan liikuntapalvelukokonaisuuden irtaimen omaisuuden määrärahalla

Ulkoilupalvelupäällikkö

Päätös

Vs ulkoilupalvelupäällikkö päätti hankkia Suomen Säiliönpääty Oy:ltä yhden (1) ALUCAT W14 CABIN 2 Work -merkkisen katamaraaniveneen tarjouksen mukaisilla varusteilla.

Veneen hinta varusteineen 44 100 euroa (alv 0 %).

Vaihdossa annetaan vanha työvene, josta hyvitys 2 600 euroa (alv 0 %).

Hankinnan arvo ilman arvonlisäveroa 41 500 euroa.

Hankinnasta aiheutuvat kustannukset maksetaan vuoden 2018 talousarviossa
irtaimen omaisuuden perushankintoihin osoitetuista määrärahoista.

Hankinnan projektinumero on 29 854 022 000 206.

Hankinta ei ylitä kansallista kynnysarvoa 60 000 euroa.

Veneen hankinnasta tehdään sopimus/tilaus tämän päätöksen saatua lainvoiman.

Päätöksen perustelut

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta 16.1.2018, § 3 hyväksynyt irtaimen
omaisuuden perusmäärärahojen käyttösuunnitelman ja oikeuttanut toimialajohtajan päättämään palvelukokonaisuuksien välisistä määrärahasiirroista ja investointimäärärahojen kohdentamisesta. Kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan vuoden 2018 investointeihin on varattu yhteensä
8 495 000 euroa.

Hankittava vene tulee Merelliset palvelut yksikön käyttöön.

Hankinta tehdään pienhankintana, sillä hankinnan arvo on alle
60 000 euroa.

Ulkoilupalvelut kartoitti hankinnan yhteydessä eri venevaihtoehtoja ja
suoritti hintatiedustelun neljältä (4) eri toimittajalta. Kaksi yritystä jätti tarjouksen. Valitun yrityksen tarjoama vene käy toiminnallisuuksiltaan ja soveltuvuudeltaan parhaiten ulkoilupalveluiden merellisen yksikön käyttöön.

Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisen toiminnan julkisuudesta (621/1999). Hankintaa koskevat asiakirjat tulevat julkisiksi asianomaisille hankintaa koskevan päätöksen tekemisen yhteydessä. Yleisesti julkisiksi tarjousasiakirjat tulevat, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty.

Lisätietojen antaja

Ari Maunula, venesatamapäällikkö, puhelin: 09 310 87809

ari.maunula@hel.fi

Tommi Niskanen, tiimiesimies, puhelin: 09 310 64069

tommi.niskanen@hel.fi

Päättäjä

Petteri Huurre
vs ulkoilupalvelupäällikkö