Hankinta, toimistokalusteet, Kontulan uusi palvelutalo

HEL 2019-010318
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 14
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Hankinta, toimistokalusteet, Kontulan uusi palvelutalo

Palvelualueen johtaja

Päätös

Idän palvelualueen johtaja päätti hyväksyä Modeo Oy:n tarjouksen Kontulan monipuolisen palvelukeskuksen kalusteista työpöytien ja taittopöytien ja niiden kuljetusvaunujen osalta sekä Martela Oyj:n tarjouksen tuolien ja kaapistojen osalta.

Hankinnan arvo työpöytien ja taittopöytien ja niiden kuljetusvaunujen osalta on 4667 euroa (alv 0) sekä tuolien ja kaapistojen osalta 10 633,15 euroa (alv 0). Yhteensä 15 300,15 euroa (alv 0).

Päätöksen perustelut

Hankintamenettely ja valintaperusteet

Toimisto- ja julkitilakalusteista on voimassa oleva puitesopimusjärjestely (H002-16HEL2016-009597) kuuden (6) toimittajan kanssa. Hankinta toteutettiin rajoitetulla menettelyllä, ns. minikilpailutuksena puitesopimustoimittajien kesken osatarjouksia kohderyhmittäin käyttäen. Osatarjousten kohderyhmät: 1. Pöydät. 2. Tuolit. 3. Kaapistot. 4. Taittopöydät ja kuljetusvaunut.

Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että hinnan painoarvo oli 100 %.

Tarjouspyyntö

Tarjouspyynnössä oli asetettu tarjoukselle, sen sisällölle ja hankinnan kohteelle vähimmäisvaatimukset. Tarjouspyyntö on lähetetty puitejärjestelyssä mukana oleville toimittajille 17.09.2019 tarjouspalvelu.fi:n kautta. Lisätietokysymykset tuli esittää 24.09.2019 mennessä.

Kysymyksiä tuli määräaikaan mennessä kahdeksan (8) kappaletta. Kysymykset koskivat kalusteiden kriteereitä ja vaadittavia ominaisuuksia. Kaikkiin kysymyksiin vastattiin.

Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 30.09.2019 klo 16:00. Määräaikaan mennessä tarjouksensa jättivät seuraavat neljä (4) tarjoajaa:

Isku Interior Oy
Martela Oyj
Modeo Oy
Tavara-Trading TTR Oy

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkistaminen

Sosiaali- ja terveystoimialan hankintapalvelut on tarkastanut tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden. Kaikki tarjoukset täyttivät tarjoukselle asetetut vaatimukset.

Valinta

Sosiaali- ja terveystoimialan hankintapalvelut on 03.10.2019 käsitellyt hankintaan saatuja tarjouksia.

Vertailun perusteella kokonaistaloudellisesti edullisimmat osatarjoukset antoivat:

1. Pöydät. Modeo Oy
2. Tuolit. Martela Oyj
3. Kaapistot. Martela Oyj
4. Taittopöydät ja kuljetusvaunut. Modeo Oy

Vertailutaulukko on tämän päätöksen liitteenä (liite 1).

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun hankinnasta on tehty tilaus toimittajalle.

Idän palvelualueen johtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 20.11.2018 § 309.

Lisätietojen antaja

Christian Ehnlund, vastaava hankintasihteeri, puhelin: 09 310 20250

christian.ehnlund@hel.fi

Päättäjä

Merja Etholén-Rönnberg
palvelualueen johtaja

Liitteet (pdf)

1. Salassa pidettävä: Julkl 7§ 2 mom.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.