Testisisältö

Hankinta, toimistokalusteiden hankinta, palvelukeskus Helsinki, palvelukeskusliikelaitos

HEL 2020-001951
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 2

Palvelukeskus Helsinki, toimistokalusteiden hankinta

Yksikönjohtaja

Päätös

Vs. yksikönjohtaja päätti toimistokalusteiden hankinnasta esitetyin perustein hyväksyä osa-alueittain toimistokalusteiden toimittajiksi seuraavat yritykset:

Osa-alue:
Sähkötyödät
Modeo Oy (FI2028267-4)
Osa-alue:
Työtuolit
Modeo Oy (FI2028267-4)
Osa-alue:
Kaapit
Modeo Oy (FI2028267-4)
Osa-alue:
Sermit, 1,2 ja 3
Martela Oyj (FI0114891-2)
Osa-alue:
Valkotaulut
Modeo Oy (FI2028267-4)
Osa-alue:
Puhelinkoppi
Modeo Oy (FI2028267-4)

- ja oikeuttaa kehityspäällikön allekirjoittamaan tätä asiaa koskevan tilauksen, koska osa-alueittaisten voittajien tarjous on tarjousvertailussa mainittujen perusteiden mukaisesti hinnaltaan halvin,

- että vs. yksikönjohtaja tai hänen määräämänsä voi tehdä nyt päätettävään hankintaan tarkennuksia hankintavaltuuksiensa puitteissa.

Lisäksi vs. yksikönjohtaja merkitsi tiedoksi, että hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo on noin 60 000 euroa.

Päätöksen perustelut

Hankittavat tuotteet perustuvat Helsingin kaupungin puitesopimukseen HEL 2016-009597, Toimisto- ja julkitilakalusteet.

Minikilpailutuksen tarjouspyyntö lähetettiin puitesopimuksen sopimustoimittajille, Isku Interior Oy:lle, Martela Oyj:lle, Modeo Oy:lle ja Tavara Trading Oy:lle 21.11.2019.

Määräaikaan 18.12.2019 klo 12.00 mennessä saapuivat seuraavat neljä (4) tarjousta:
Isku lnterior Oy (Fl1831497-2)
Martela Oyj (FI0114891-2)
Modeo Oy (FI2028267-4)
Tavara Trading TTR Oy (FI1464075-4)

Kaikki tarjoukset vastaavat tarjouspyynnön vaatimuksia. Valintaperusteena oli osa-alueittain halvin hinta. Hinnaltaan halvimmat tarjoukset osa-alueittain teki seuraavat puitesopimustoimittajat:

Osa-alue
Sähkötyödät
Modeo Oy
Osa-alue
Työtuolit
Modeo Oy
Osa-alue
Kaapit
Modeo Oy
Osa-alue
Sermit
Martela Oyj
Osa-alue
Valkotaulut
Modeo Oy
Osa-alue
Puhelinkoppi
Modeo Oy

Tarjousvertailu on tämän päätöksen liitteenä (liite 1).

Osapuolia sitova tilaus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun osapuolet ovat vahvistaneet asiasta tilauksen.

Tarjousten tarjouspyynnön mukaisuuden tarkistaminen

Tarjouspyynnössä on asetettu tarjoukselle ja sen sisällölle sekä tarjottavalle palvelulle vähimmäisvaatimukset. Tarjoukset ovat olleet tarjouspyynnön mukaisia ja ne täyttävät tarjouspyynnön mukaiselle palvelulle asetetut vähimmäisvaatimukset.

Tarjousten vertailu

Tarjousten valintaperusteina oli osa-alueittain kokonaishinnaltaan halvin tarjous. Tarjouspyynnön mukaiset tarjoukset vertailtiin osa-alueittain kokonaishankintahinnan perusteella. Vertailuhinnat muodostuivat yksikköhintojen ja tilaajan arvioimien toimitusmäärien perusteella.

Lisätietojen antaja

Jaana Kaipiainen, yksikön sihteeri, puhelin: 87191

jaana.kaipiainen@hel.fi

Päättäjä

Risto Paavola
yksikönjohtaja

Liitteet (pdf)

1. Vertailutaulukko
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.