Hankinta, toimisto- ja julkitilakalusteet, Kaupunkiympäristötalo

HEL 2020-003033
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 64

Kaupunkiympäristötalon toimistokalusteet osa 1, työpöydät

Tekninen johtaja

Päätös

Tekninen johtaja päätti hyväksyä Isku Interior Oy:n tarjouksen kokonaistaloudellisesti edullisimpana ja päätti, että Isku Interior Oy:ltä tehdään tilaus kaupunkiympäristötalon työpöydistä arvonlisäverottomaan kokonaishintaan 77 745,00 euroa.

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun hankinnasta on tehty tilaus toimittajalle.

Päätöksen perustelut

Hankintamenettely

Hankinnan toteuttamiseksi hankinta järjestettiin puitejärjestelyn mukaisena (H002-16 HEL2016-009597/toimistokalusteet) minikilpailutuksena. Sen perusteella tarjouspyyntö lähetettiin viidelle (5) puitesopimustoimittajalle Isku Interior Oy, Kinnarps Oy, Martela Oyj, Modeo Oy ja Tavara Trading TTR Oy.

Kaupunkiympäristötalon toimisto- ja julkitilakalusteiden hankinnat tullaan jakamaan viiteen erilliseen kilpailutukseen. Hankinnan ennakoitu kokonaisarvo kaikki osat yhteenlaskettuna ylittää hankintalain 26 §:n mukaisen kynnysarvon. Ensimmäisessä osassa kilpailutettiin työpöydät. Työpöytien toimittajaksi valitaan yksi toimittaja.

Puitejärjestelyn (H002-16 HEL2016-009597/toimistokalusteet) sisäisissä minikilpailutuksissa toimistokalusteiden osalta valintaperusteena tulee käyttää kokonaistaloudellisesti edullisuutta siten, että hinnan painoarvo on 100 %.

Tarjouspyyntö

Tarjouspyyntö lähetettiin puitejärjestelyssä mukana oleville toimittajille 21.2.2020 Tarjouspalvelu.fi:n kautta. Tarjoajilla oli mahdollisuus esittää kysymyksiä tarjouspyynnön sisältöön liittyvistä asioista 2.3.2020 mennessä.

Kysymyksiä saapui määräaikaan mennessä kaksi (2) kappaletta. Kysymykset koskivat kalusteiden kriteereitä ja vaadittavia ominaisuuksia. Kaikkiin kysymyksiin vastattiin.

Saapuneiden kysymysten perusteella tarjouspyynnöstä julkaistiin 2.3. korjausilmoitus, jossa sähköisen työpöydän johtokourun ominaisuuksia täsmennettiin. Lisätietokysymykset pyydettiin 5.3. klo 15.00 mennessä. Kysymyksiä saapui määräaikaan mennessä (1) kappale, johon vastattiin.

Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 11.3. klo 15.00. Määräaikaan mennessä tarjouksen jättivät Isku Interior Oy, Modeo Oy, Martela Oyj sekä Tavara Trading TTR Oy.

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen

Kaikki saapuneet tarjoukset ovat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjousten vertailu

Hankinnan valintaperusteena on kokonaistaloudellinen edullisuus. Kokonaistaloudellisesti edullisin on tarjous, joka tilaajan hankinnan kohteelle asettamien vaatimusten täyttävistä tarjouksista on hinnaltaan halvin.

Tarjotut hinnat (alv 0 %):

Isku Interior Oy
77 745,00
Modeo Oy
79 832,00
Tavara Trading TTR Oy
80 100,00
Martela Oyj
82 861,22

Vertailun perusteella kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen antoi Isku Interior Oy.

Päätöstoimivalta

Helsingin kaupungin hallintosäännön mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (10 luvun 1 §:n 3 momentin 3 kohta). Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen (15.5.2018 § 243) mukaisesti teknisellä johtajalla on yleishankintavaltuudet enintään 500 000 euroon (alv 0 %) saakka. Tekninen johtaja on näin toimivaltainen päättämään hankinnasta.

Lisätietojen antaja

Markku Liukkonen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 38577

markku.liukkonen@hel.fi

Päättäjä

Irmeli Grundström
vs. tekninen johtaja