Hankinta, minikilpailutus, toimistokalusteet 2020, sosiaali- ja terveystoimi

HEL 2020-009885
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 160
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Minikilpailutus / Soten toimistokalusteet 2020 HEL2016-009597

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Päätös

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti käydyn tarjouskilpailun perusteella hankkia toimistokalusteita Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialan eri yksiköitä varten seuraavilta toimittajilta etusijajärjestyksessä:

Sohvapöytä
1. Modeo Oy (2028267-4)
2. Martela Oyj (0114891-2)

Säilytin, lehtiovilla
1. Martela Oyj (0114891-2)
2. Modeo Oy (2028267-4)

Neuvottelupöytä
1. Tavara Trading Oy (1464075-4)
2. Martela Oyj (0114891-2)
3. Modeo Oy (2028267-4)

Neuvottelutuoli
1. Martela Oyj (0114891-2)
2. Modeo Oy (2028267-4)
3. Tavara Trading Oy (1464075-4)

Taittopöytä
1. Tavara Trading Oy (1464075-4)
2. Martela Oyj (0114891-2)
3. Modeo Oy (2028267-4)

Nojatuoli ja sohva
1. Martela Oyj (0114891-2)

Työpöydät
1. Modeo Oy (2028267-4)
2. Martela Oyj (0114891-2)
3. Isku Interior Oy (1831497-2)

Baarijakkara
1. Martela Oyj (0114891-2)
2. Tavara Trading Oy (1464075-4)
3. Modeo Oy (2028267-4)
4. Isku Interior Oy (1831497-2)

Ruokapöytä
1. Tavara Trading Oy (1464075-4)
2. Martela Oyj (0114891-2)
3. Isku Interior Oy (1831497-2)
4. Modeo Oy (2028267-4)

Tuoli, ruokailu
1. Martela Oyj (0114891-2)
2. Modeo Oy (2028267-4)
3. Isku Interior Oy (1831497-2)

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on noin 45 000 euroa (alv 0 %).

Tilaaja ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan tuotteita hankitaan tarpeen mukaan.

Hankinnasta ei tehdä sopimuksia vaan ainoastaan tilaukset aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoajat ovat saaneet tai heidän katsotaan saaneen päätöksen ja valitusoikeuden tiedoksi.

Päätöksen perustelut

Hankintamenettely ja valintaperusteet

Helsingin kaupungilla on voimassa oleva puitesopimusjärjestely (HEL
2016-009597) viiden toimistokalustetoimittajan kanssa.

Hankinnan kohteena on sosiaali- ja terveystoimialan toimistokalusteiden hankinta palvelukokonaisuuksien eri toimipisteisiin, peruskorjattuihin rakennuksiin sekä uudiskohteisiin vuoden 2020 aikana. Hankinnan kohde koostuu kymmenen eri kalusteryhmän muodostamasta kohderyhmästä.

Tarjouksen pystyi jättämään joko yhteen tai useampaan hankinnan kohderyhmään.

Hankinta toteutettiin rajoitetulla menettelyllä, ns. minikilpailutuksena
puitesopimustoimittajien kesken. Tarjousten valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että hinnan painoarvo oli 100 %.
Tarjousten vertailu tehtiin kohderyhmittäin. Vertailuhintana käytettiin
kunkin kohderyhmän kokonaishintaa, joka muodostettiin laskemalla
kohderyhmän positioiden yksikköhinnat yhteen. Tarjoukset asetettiin
etusijajärjestykseen kohderyhmittäin halvimman kokonaishinnan perusteella.

Tarjouspyyntö

Tarjouspyynnössä oli asetettu tarjoajalle, tarjoukselle, tarjouksen sisällölle ja hankinnan kohteelle vähimmäisvaatimuksia. Tarjouspyyntö lähetettiin puitejärjestelyssä mukana oleville toimittajille 9.9.2020 tarjouspalvelu.fi –portaalin kautta. Lisätietokysymykset hankintaan tuli esittää 15.9.2020 klo 12.00 mennessä. Hankinnasta esitettiin neljä kysymystä, joihin vastattiin 18.9.2020.

Tarjoukset

Määräaika tarjousten jättämiselle oli 25.9.2020 klo 12.00. Määräaikaan mennessä tarjouksen jättivät:
Isku Interior Oy (1831497-2)
Martela Oyj (0114891-2)
Modeo Oy (2028267-4)
Tavara Trading Oy (1464075-4)

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen

Hankintapalvelut on tarkastanut tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden. Kaikki tarjoukset täyttivät tarjouspyynnön vähimmäisvaatimukset.

Tarjousvertailu ja kilpailutuksen tulos

Kaikki tarjoukset otettiin mukaan tarjousvertailuun. Tarjoukset asetettiin kohderyhmittäin etusijajärjestykseen kohderyhmäkohtaisen kokonaishinnan perusteella. Tarjousten vertailu ja etusijajärjestyksen mukainen toimittajalistaus on tämän päätöksen liitteenä (liite 1) olevassa vertailutaulukossa.

Toimivaltaperuste

Toimialajohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 4.2.2020 § 19.

Lisätietojen antaja

Lotta Kauppila, suunnittelija, puhelin: 040 3340530

lotta.kauppila@hel.fi

Päättäjä

Juha Jolkkonen
sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja