Hankinta, puitejärjestely, KLKH 110, neuvolan chatbot, KL-Kuntahankinnat/VideoVisit

HEL 2020-011000
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 61
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Neuvolan chatbotin hankinta VideoVisitiltä

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankkia VideoVisit Oy:n tarjouksen (5.11.2020) mukaisesti GetJenny chatbot palvelua KLKH110 puitesopimuksen kautta lisäpalveluna ajalle 15.11.2020 - 31.3.2021.

Hankinnan kustannukset ajalle 15.11.2020 - 31.3.2021 ovat kertaluonteinen käyttöönottomaksu 4 458,33 euroa (alv 0%) yhden chatbotin osalta sekä kuukausimaksut ajalle 15.11.2020 - 31.3.2021 ovat 16 007,13 euroa (alv 0%).

Hankinnan kokonaiskustannus on 20 465,46 euroa (alv 0%).

Hankinnan kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan tietohallinnon projektilta 398090100561 ATK Tekoälyn ja robotiikan hyödyntäminen.

Päätöksen perustelut

Neuvola on käyttänyt pilotinomaisesti chatbottia, joka on hankittu määräajaksi Palvelukeskus Helsingiltä. Pilotti on päättynyt ja Helsingin kaupunki on kilpailuttamassa yhteisesti chatbot-ratkaisun. Helsingin kaupunki on liittynyt KL-Kuntahankintojen kilpailuttamaan puitejärjestelyyn Visuaalisen kommunikaation palveluratkaisu – Asiakaspalveluratkaisu 2016 – 2020, KLKH 110, jonka kautta chatbot voidaan hankkia puitesopimuksen lisäpalveluna. Neuvola on todennut chatbotin palvelun parantamisen suhteen hyviksi ja toimiviksi ratkaisuiksi.

Päätös sisältää chatbottiin liittyvät kustannukset. Kustannukset muodostuvat chatbotin käyttöönottomaksusta ja kuukausimaksuista määrätylle ajalle.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 4.2.2020 § 19.

Lisätietojen antaja

Hilla-Maaria Kauranne, suunnittelija, puhelin: 09 310 45088

hillamaaria.kauranne@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö