Sopimusmuutos, sähköisen asioinnin irtisanominen, ATJ-järjestelmä

HEL 2020-012477
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 66
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

ATJ-järjestelmän sähköisen asioinnin palvelusopimuksen irtisanominen

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa ATJ-järjestelmän sähköisen asioinnin ATJ Apsa eAsiointi -palvelusopimuksen numero 284384 sekä sen muutossopimuksen ATJ eAsiointi muutossopimus numero 10015859 päättymään 31.5.2021.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveyslautakunta on päättänyt 3.6.2014 2014 § 249 hankkia toimeentulotuen sähköiseksi hakemussovellukseksi ATJ APSA eAsiointi –nimisen sovelluksen ja oikeuttanut tietohallinto- ja viestintä-palvelut -osaston osastopäällikön allekirjoittamaan päätöksen perusteella tehtävät sopimukset. Sopimus on solmittu päätöksen mukaisesti ja se on ollut voimassa 31.12.2016 asti. Sopimuksessa on sovittu kahdesta jatkokaudesta vuosille 2017 ja 2018 edellyttäen, että sopimuksen jatkoajasta ilmoitetaan toimittajalle kirjallisesti 6 kuukautta ennen jatkokauden alkua.

Apotti-tietojärjestelmän käyttöönoton myötä ATJ:n sähköinen asiointi päättyy. Apotin käyttöönotto on Helsingissä siirtynyt useaan kertaan. Tämän vuoksi ATJ:n sähköisestä asiointia on jatkettu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätöksillä 14.6.2016 (§ 158), 15.8.2017 (§ 192) ja 25.9.2018 (§ 236). Sosiaali- ja terveyslautakunnan päätösten perusteella solmitut sopimukset on allekirjoittanut tietohallinto- ja viestintä-palvelut -osaston osastopäällikkö (§ 158) ja tietohallintopäällikkö (§ 192, § 236). Uusin muutossopimus ATJ eAsiointi muutossopimus numero 10015859 on toistaiseksi voimassa 6 kuukauden irtisanomisajalla.

Apotti-tietojärjestelmän käyttöönotto tapahtuu Helsingissä 24.4.2021. ATJ:n sähköinen asiointi päättyy huhtikuussa 2021. Toukokuussa 2021 toteutetaan tarvittavat palvelun tekniset lopetustoimenpiteet.

ATJ eAsiointi palvelusopimus numero 284384 ja muutossopimus numero 1001589 irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 31.5.2021.

Tietohallintopäällikön oikeus päättää sopimuksen irtisanomisesta perustuu Helsingin sosiaali- ja terveyslautakunnan hankintapäätökseen 3.6.2014 2014 § 249.

Lisätietojen antaja

Maarit Vajavaara, tietojenkäsittelyn suunnittelija, puhelin: 09 310 43309

maarit.vajavaara@hel.fi

Arja Rantanen, tietojärjestelmäpäällikkö, puhelin: 09 310 75505

arja.rantanen@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö

Liitteet (pdf)

1. ATJ Sähköinen Asiointi palvelusopimus 284384
Liitettä ei julkaista internetissä.
2. ATJ Sähköinen Asiointi muutossopimus 10015859
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.