Hankinta, tilapäinen asiantuntijatuki, Helsinki Apotti -hanke, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2021-001990
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 10
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Tilapäisen asiantuntijatuen hankinta Helsinki Apotti -hankkeelle

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankkia Oy Apotti Ab:ltä tilapäistä asiantuntijatukea 70 henkilötyöpäivää Helsinki Apotti -järjestelmän käyttöönoton tueksi. Samalla tietohallintopäällikkö päätti, että asiantuntijatyön kustannukset saavat olla korkeintaan 84 000 euroa (alv 0%).

Lisäksi tietohallintopäällikkö päätti, että hankinnan kustannukset kohdennetaan Helsinki Apotti -hanketoimistolle.

Päätöksen perustelut

Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollossa otetaan käyttöön Apotti-järjestelmä huhtikuussa 2021. Ennen järjestelmän käyttöönottoa tulee järjestelmä testata.

Hankkeen toteutusaikataulu on haastava ja käyttöönotto on laaja. Järjestelmätestauksen toteutus edellyttää tarkkaa suunnittelua ja koordinointia yhteistyössä Oy Apotti Ab:n kanssa. Helsinki Apotti -hanke tarvitsee tilapäistä asiantuntijatukea, jotta voidaan varmistaa tämän järjestelmän käyttöönoton kannalta kriittisen kokonaisuuden eteneminen sovitussa aikataulussa.

Oy Apotti Ab on kaupungin sidosyksikkö. Hankintalakia (1397/2016) ei sovelleta hankintoihin, jotka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään (hankintalaki 15 §), joten tähän hankintaan ei sovelleta hankintalakia.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 19.1.2021 § 14.

Lisätietojen antaja

Helena Tukia, hankepäällikkö, puhelin: 09 310 46211

helena.tukia@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö