Hankinta, asiantuntijatyön ja pienkehityksen lisähankinta, Effector-järjestelmä, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2021-002411
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 13
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Lisähankinta asiantuntijatyö ja pienkehitys Effector-järjestelmään Polycon Oy:ltä

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankintalain 136 §:n perusteella hankkia asiantuntijatyötä ja pienkehitystä Effector-järjestelmään Polycon Oy:ltä.

Hankinnan arvo on 55 000 euroa (alv 0 %).

Hankinnan kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan atk-investointimäärärahasta projektinumerolla 398090100634 (Järjestelmien ylläpitokehitys).

Päätöksen perustelut

Hankintalain 136 § mukaan hankintasopimukseen ja puitejärjestelyyn voidaan tehdä muutos ilman uutta hankintamenettelyä, jos alkuperäisen sopimuskumppanin on tarpeen suorittaa lisätöitä tai -palveluja taikka ylimääräisiä tavarantoimituksia, jotka eivät sisältyneet alkuperäiseen sopimukseen, edellyttäen, että sopimuskumppanin vaihtaminen ei ole mahdollista taloudellisista tai teknisistä syistä ja aiheuttaisi merkittävää haittaa tai kustannusten merkittävää päällekkäisyyttä hankintayksikölle.

Tehtävä päätös perustuu hankintalain 136 § 2 mom. 2 kohtaan, jonka mukaisesti sopimuskumppanin vaihtaminen ei ole mahdollista teknisistä ja taloudellisista syistä. Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialalla on voimassa oleva sopimus Polycon Oy:n kanssa palveluseteli- ja ostopalvelujärjestelmäratkaisusta (Sopimus palvelusetelien asiointi- ja hallinnointijärjestelmän toimittamisesta 10.12.2019).

Palveluseteleihin liittyvän asiantuntijatyön ja pienkehityksen tilaaminen on tarpeellista toiminnan kehittämisen ja Effector-järjestelmän käytettävyyden kannalta.

Lisähankinnan arvo jää hankintalain 136 § 3 mom. edellyttämällä tavalla alle 50 % alkuperäisen hankinnan arvosta, joka oli 211 888 euroa. (Tarjouksen valinta: palvelusetelien asiointi- ja hallinnointipalvelun hankinta 34 §, 24.9.2019, HEL 2019-006268).

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 19.1.2021 § 14.

Lisätietojen antaja

Päivi Lakomaa, ICT-asiantuntija, puhelin: 09 310 34084

paivi.lakomaa@hel.fi

Markku Havukainen, ICT-palvelupäällikkö, puhelin: 09 310 45436

markku.havukainen@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö