Hankinta, minikilpailutus, toimistokalusteet, Kivelän sairaala

HEL 2021-009321
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 183
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Minikilpailutus / Kivelän sairaalan kalusteet 2021 HEL 2016-009597

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Päätös

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti käydyn tarjouskilpailun perusteella hankkia toimistokalusteita Kivelän sairaalaan seuraavilta toimittajilta etusijajärjestyksessä:

Kohderyhmä 1. Puiset yleistuolit
1. Modeo Oy (2028267-4)
2. Isku Interior Oy (1831497-2)
3. Martela Oyj (0114891-2)

Kohderyhmä 2. Työtuoli, neuvotteluhuone-tuoli ja aktiivituoli
1. Martela Oyj (0114891-2)
2. Modeo Oy (2028267-4)
3. Tavara Trading TTR Oy (1464075-4)
4. Isku Interior Oy (1831497-2)

Kohderyhmä 3. Odotustuolit
1. Tavara Trading TTR Oy (1464075-4)
2. Modeo Oy (2028267-4)
3. Martela Oyj (0114891-2)
4. Isku Interior Oy (1831497-2)

Kohderyhmä 4. Sähkötyöpöydät
1. Modeo Oy (2028267-4)
2. Isku Interior Oy (1831497-2)
3. Martela Oyj (0114891-2)

Kohderyhmä 5. Neuvottelupöydät
1. Martela Oyj (0114891-2)
2. Tavara Trading TTR Oy (1464075-4)
3. Modeo Oy (2028267-4)
4. Isku Interior Oy (1831497-2)

Kohderyhmä 6. Pyöreät pöydät
1. Modeo Oy (2028267-4)
2. Martela Oyj (0114891-2)

Kohderyhmä 7. Kaapit
1. Modeo Oy (2028267-4)
2. Martela Oyj (0114891-2)

Kohderyhmä 8. Sohvat ja rahit
1. Modeo Oy (2028267-4)
2. Martela Oyj (0114891-2)

Kohderyhmä 9. Penkit
1. Modeo Oy (2028267-4)
2. Martela Oyj (0114891-2)

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on noin 190 000 euroa (alv 0 %).

Tilaaja ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan tuotteita hankitaan tarpeen mukaan.

Hankinnasta ei tehdä sopimuksia vaan ainoastaan tilaukset aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun tarjoajat ovat saaneet tai heidän katsotaan saaneen päätöksen ja valitusoikeuden tiedoksi.

Päätöksen perustelut

Hankintamenettely ja valintaperusteet

Helsingin kaupungilla on voimassa oleva puitejärjestely (HEL 2016-009597) viiden toimistokalustetoimittajan kanssa.

Hankinnan kohteena on toimistokalusteiden hankinta Kivelän sairaalaan. Hankinnan kohde koostuu yhdeksän eri kalusteryhmän muodostamasta kohderyhmästä.

Tarjouksen pystyi jättämään joko yhteen tai useampaan hankinnan kohderyhmään.

Hankinta toteutettiin rajoitetulla menettelyllä, ns. minikilpailutuksena puitesopimustoimittajien kesken. Tarjousten valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että hinnan painoarvo oli 100 %.

Tarjousten vertailu tehtiin kohderyhmittäin ja vertailuhintana käytettiin kunkin kohderyhmän kokonaishintaa. Kunkin kohderyhmän kokonaisvertailuhinta saatiin laskemalla kohderyhmän sisältämien positioiden kokonaishinnat yhteen. Kohderyhmän sisältämien positioiden kokonaishinnat saatiin kaavalla: yksikköhinta x hankittava määrä (arvioitu hankintamäärä). Tarjoukset asetettiin etusijajärjestykseen kohderyhmittäin halvimman kokonaishinnan perusteella.

Tarjouspyyntö

Määräaika tarjousten jättämiselle oli 22.9.2021 klo 10.00. Määräaikaan mennessä tarjouksen jättivät:
Isku Interior Oy (1831497-2)
Martela Oyj (0114891-2)
Modeo Oy (2028267-4)
Tavara Trading TTR Oy (1464075-4)

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen

Hankintapalvelut on tarkastanut tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden. Kaikki tarjoukset täyttivät tarjouspyynnössä asetetut vähimmäisvaatimukset.

Tarjousvertailu ja kilpailutuksen tulos

Kaikki tarjoukset otettiin mukaan tarjousvertailuun. Tarjoukset asetettiin kohderyhmittäin etusijajärjestykseen kohderyhmäkohtaisen kokonaishinnan perusteella. Tarjousten vertailu ja etusijajärjestyksen mukainen toimittajalistaus on tämän päätöksen liitteenä (liite 1) olevassa vertailutaulukossa.

Toimivaltaperuste

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 30.3.2021 § 76.

Lisätietojen antaja

Lotta Kauppila, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 78727

lotta.kauppila@hel.fi

Päättäjä

Juha Jolkkonen
sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja