Avustuksen myöntäminen, pelastuslaitos, pelastuslautakunta, avustukset vuodelle 2022

HEL 2021-014954
Asialla on uudempia käsittelyjä
6. / 6 §
Tämä toimielin tai virka on lakkautettu

Pelastuslautakunnan avustukset 2022

Pelastuslautakunta

Päätös

Pelastuslautakunta päätti jakaa avustuksia vuodelle 2022 liitteen mukaisesti.

Ellei kaupunginhallitus tai pelastuslaitos maksuajankohdista toisin päätä, Helsingin Pelastusliiton ja Suomen Punaisen Ristin avustukset maksetaan neljässä yhtä suuressa osassa 7.1, 7.4, 7.7. ja 7.10. Väestönsuojeluyhdistyksen avustus maksetaan kahdessa yhtä suuressa osassa 7.1. ja 7.4. ja muut avustukset yhdellä kertaa 7.1.

Avustuksen myöntämisen ehtona ovat Helsingin kaupunginhallituksen vahvistamien avustusehtojen (Khs 28.10.2019 723 §) lisäksi, että avustusta saavan rekisteröidyn yhdistyksen toiminta ja avustuksen käyttötarkoitus liittyy onnettomuuksien ehkäisyyn, pelastustoimintaan tai väestönsuojeluun edistämiseen Helsingin kaupungissa. Avustuksen saajien tulee suunnitella toimintansa huomioiden sen, ettei kaupungilla ole mahdollisuuksia lisäavustusten myöntämiseen.

Avustus on käytettävä hakemuksessa mainittuun tarkoitukseen eikä sitä saa jakaa edelleen muille yhteisöille tai yksityisille henkilöille. Avustuksen saajan on järjestettävä toiminnan tarkastuksen ohella tilintarkastus, vaikka tilintarkastuslaki ei sitä edellyttäisikään. Avustuksen käyttämisessä on erityisesti noudattava avustusohjeen kohdan 2.2 määräyksiä, jotka sitovat hakijaa avustuksen yleisinä sopimusehtoina. Ehtojen noudattamatta jättäminen voi johtaa avustuksen takaisinperintään.

Avustuksen saajille annetaan samalla tiedoksi, että ellei toisin ilmoiteta, vuotta 2023 koskeva avustusanomus on jätettävä ensisijaisesti sähköisesti kaupungin asiointiportaalin https://asiointi.hel.fi kautta. Mikäli hakemus jätetään kirjallisesti, on se allekirjoitettava. Kirjallinen hakemus tulee laatia asiointiportaalista saatavalle lomakkeelle. Kirjallinen hakemus sekä mahdolliset sähköisen hakemuksen liitteet tulee toimittaa Helsingin kaupungin kirjaamoon, Pohjoisesplanadi 11-13, sen aukioloaikoina, tai postitse osoitteeseen:

Helsingin kaupunki
Kirjaamo
Pelastuslaitos
PL 10
00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Hakemuksen on oltava perillä viimeistään 30.4.2022 klo 15.00.

Esittelijä

pelastuskomentaja
Jani Pitkänen

Lisätietojen antaja

Henri Nordenswan, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 30010

henri.nordenswan@hel.fi

Liitteet (pdf)

1. Avustukset 2022
Liitettä ei julkaista internetissä.
2. Hakemus_HELPE
Liitettä ei julkaista internetissä.
3. Hakemus_meripelastus
Liitettä ei julkaista internetissä.
4. Hakemus_SPR 2022
Liitettä ei julkaista internetissä.
5. Hakemus väestönsuojeluyhdistys
Liitettä ei julkaista internetissä.
6. Avustusohjeet 2019 khs 28102019
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.