Hankinta, DPS, sisäinen kilpailutus, siivouspalvelut, Kaupunginmuseo, Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala

HEL 2022-005723
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 42

Siivouspalvelut, Helsingin kaupunginmuseo

Kulttuurin ja vapaa-ajan toimialajohtaja

Päätös

Vs. toimialajohtaja päätti hyväksyä SOL Siivouspalvelu Oy:n tarjouksen Helsingin kaupunginmuseon siivouspalveluista yhdeksi (1) vuodeksi kokonaistaloudellisesti edullisimpana ajalle 15.8.2022–14.8.2023.

Lisäksi hankintaan kuuluu yksi (1) kahden (2) vuoden pituinen optio ajalle 15.8.2023–14.8.2025. Tilaaja päättää erikseen optioiden käyttöönotosta suoraa hankintaa käyttäen ennen perussopimuskauden / edellisen sopimuskauden päättymistä.

Hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo on noin 264 000 euroa.

Samalla toimialajohtaja päätti oikeuttaa museonjohtajan allekirjoittamaan hankintasopimuksen ja tekemään siihen tarvittaessa vähäisiä muutoksia.

Päätöksen perustelut

Minikilpailutus perustuu Siivous- ja käyttäjäpalveluiden DPS dynaamiseen hankintajärjestelyyn H010–21/HEL 2021–008058, jonka hankintapäätös on tehty 3.9.2021. DPS järjestelyssä on sovittu, että kohdekohtaiset siivouspalvelut minikilpailutetaan kohderyhmään Siivouspalvelut valittujen palveluntuottajien kesken.

Minikilpailutus perustuu Helsingin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan 9.5.2022 päivättyyn tarjouspyyntöön HEL 2022–005723. Minikilpailutuksen tarjouspyyntö lähetettiin kaikille DPS dynaamiseen järjestelyyn (Siivouspalvelut) 9.5.2022 mukana oleville palveluntuottajille. Tarjouskilpailu toteutettiin sähköisessä kilpailutusjärjestelmässä (Tarjouspalvelu).

Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 23.5.2022 klo 12.00. Määräaikaan mennessä saapui seitsemän (7) tarjousta: HA Team Oy, IC-Siivous Info-Controller Oy, LT Siivous Oy, Palmia Oy, RTK–Palvelu Oy, Siskon Siivous Oy ja SOL Palvelut Oy.

Tarjoajien soveltuvuuden tarkastaminen

Tarjoajien kelpoisuus on tarkistettu DPS dynaamisen hankintailmoituksen H010-21/HEL 2021-008058 liittymisen yhteydessä sekä normaalin sopimusseurannan mukaisesti.

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkastaminen

Kaikki tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjousten vertailu

Valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus ja kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteena käytettiin parasta hinta-laatusuhdetta, siten että hintavertailu on 60 ja laatuvertailu on 40 pistettä. Laadullisissa vertailuperusteissa vertailtiin haltuunotto- ja toimintasuunnitelmaa sekä kemikaalitonta siivousmenetelmää.

SOL Palvelut Oy:n tarjouksen laatukuvauksessa tarjoaja on kuvannut selkeästi ja yksityiskohtaisesti palvelun haltuunottosuunnitelman sekä toimintasuunnitelman ja niissä on tuotu esille jokainen vaadittu asia.

Tarjousten vertailu on tämän päätöksen liitteenä olevassa vertailutaulukossa. Vertailu osoittaa, että kokonaistaloudellisesti hinta-laatusuhteeltaan parhaimman tarjouksen on jättänyt SOL Palvelut Oy.

Lisätietojen antaja

Elina Kallio, intendentti, puhelin: 09 310 71555

elina.kallio@hel.fi

Niina Lammi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 20573

niina.lammi@hel.fi

Päättäjä

Laura Aalto
vs. kulttuurin ja vapaa-ajan toimialajohtaja

Liitteet (pdf)

1. Vertailutaulukko
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.