Kaupungin puhelinliittymissä ja puhelinvaihteessa on laaja häiriö ja puhelut eivät yhdisty tai katkeavat yllättäen. Vikaa selvitetään parhaillaan. Pahoittelemme häiriötä.

Hankinta, Meri-Rastilan venelaiturin peruskunnostusurakka, kaupunkiympäristön toimiala

HEL 2022-009766
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 47

Meri-Rastilan venelaiturin peruskunnostusurakka, urakoitsijan valinta

Yksikön päällikkö

Päätös

Yksikön päällikkö päätti valita Meri-Rastilan venelaiturin peruskunnostusurakan urakoitsijaksi Rapinsto Oy:n sen 12.8.2022 antaman tarjouspyynnön vähimmäisvaatimukset täyttävän kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen perusteella sekä tilata Meri-Rastilan venelaiturin peruskunnostusurakan 78 000 euron arvonlisäverottomaan kokonaishintaan.

Hankintasopimus tulee voimaan, kun tilaus on allekirjoitettu ja toimitettu asianomaiselle. Hankintasopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla, vaan vasta kun tilaus on allekirjoitettu ja toimitettu.

Päätöksen perustelut

Hankinnan kohde ja hankintamenettely

Hankinnan kohteena on Helsingin kaupungin hallinnoiman venelaiturin huonokuntoisen kannen uusiminen.

Kilpailutus perustuu Helsingin kaupungin urakkaa koskevaan tarjouspyyntöön, joka lähetettiin 3.8.2022 neljälle eri tarjoajalle. Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alittava rakennusurakka.

Kilpailutuksen perusteella valitaan yksi kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen antanut urakoitsija.

Saadut tarjoukset

Rapinsto Oy
  78 000 euroa
T & T Merityöt Oy
134 000 euroa
Suomen Vesityö Oy
142 650 euroa

Tarjoajien soveltuvuuden arviointi

Tarjouspyyntö lähetettiin urakoitsijoille, joilla tiedettiin olevan kokemusta vastaavanlaisten töiden toteuttamisesta.

Kaikki tarjoajat ovat toimittaneet vaaditut selvitykset tarjouspyynnön mukaisesti.

Tarjousten tarkastus

Tarjouspyynnössä esitettiin tarjouksen sisällölle asetetut vähimmäisvaatimukset.

Kaikki tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjousten vertailu ja sopimuskumppanin valinta

Tarjouspyynnössä on määritelty tarjousten valintaperusteet. Kokonaistaloudellista edullisuutta vertaillaan halvimman hinnan perusteella.

Tarjousvertailun perusteella kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen teki Rapinsto Oy.

Sopimuskumppaniksi hyväksytyn osalta on tarkastettu Helsingin kaupungin harmaan talouden torjuntaohjeen mukaiset selvitykset.

Hankintasopimus tulee voimaan, kun tilaus on allekirjoitettu ja toimitettu.

Sopimus päättyy, kun työ on hyväksytysti suoritettu. Työn tulee valmistua vuoden 2022 loppuun mennessä.

Viranhaltijan toimivalta

Helsingin kaupungin hallintosäännön mukaan toimialalautakunta omalla toimialallaan päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranomainen päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita (10 luku 1 § 3 momentti 3 kohta). Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen (Kylk 11.5.2021 § 248) mukaan yksikön päälliköllä on hankintavaltuudet enintään 1 000 000 euron suuruisiin hankintoihin. Yksikön päällikkö on näin ollen toimivaltainen päättämään hankinnasta.

Lisätietojen antaja

Jussi Mäkinen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 87806

jussi.makinen2@hel.fi

Päättäjä

Liisa Taskila
yksikön päällikkö

Liitteet (pdf)

1. Rapinsto Oy:n tarjous 11.8.2022
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.