Tässä on tekstiä joka on tavallista.<strong>Tässä on bold.</strong><em>Tämä on italic.</em><ul><li>Lista ja sen ensimmäinen kohta.</li><li>Toinen kohta.</li></ul>

Virkasuhteen täyttäminen, etelän asiakasohjaus, asiakasohjaaja, työavain SOTEPE-03-1167-23

HEL 2023-014959
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 32

Virkasuhteen täyttäminen, etelän asiakasohjaus, asiakasohjaaja, työavain SOTEPE-03-1167-23

Asiakasohjauspäällikkö

Päätös

Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella geronomi ********** asiakasohjaajan virkaan (vakanssinumero 020521, toimintayksikkö 397130, työpiste 100020) 1.1.2024 lähtien 2946,90 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaikaa ei ole.

Virkaan valittu on esittänyt hyväksyttävän selvityksen terveydentilastaan.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on Sosiaali- ja terveystoimiala/ sairaala- kuntoutus ja hoivapalvelut /Arviointitoiminta/Etelän asiakasohjausyksikkö.

Päätöksen perustelut

Asiakasohjaajan virka on tullut avoimeksi 1.11.2023.

Sosiaali-, terveys ja pelastustoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 1.1.2023 § 199 mukaan asiakasohjaajan virkaan ottaa Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.

Arviointitoiminnan asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävänä on vastata eri tarpeessa olevien asiakkaiden palvelutarpeenarvioinnista, sekä siitä, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti ja asiakaslähtöisesti. Tehtävä sisältää hakemusten käsittelyä ja yksilöhuollon päätöksentekoa. Työ edellyttää vanhuspalveluiden palveluverkon tuntemusta sekä hyviä vuorovaikutustaitoja, paineensietokykyä ja erilaisuuden sietämistä, valmiutta itsenäiseen sekä pari- ja tiimi työskentelyyn.

Asiakasohjaajan viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain 817/2015 (8 §) mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Asiakasohjaajan virka (vakanssinumero 020521) on ollut julkisesti haettavana 3.11 – 17.11.2023 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä TE-palvelujen verkkosivuilla.

Määräajassa hakemuksen jätti kaksikymmentä yhdeksän (29) hakijaa, joista kaksikymmentä (20) täytti asetetut kelpoisuusehdot. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun 5 hakijaa. Haastattelussa olivat ********** 20.11.2023, ********** 20.11.2023, ********** 21.11.2023, ********** 22.11.2023 ja ********** 21.11.2023. Haastattelijana toimi asiakkuuspäällikkö **********

********** on valmistunut geronomiksi vuonna 2021. Hänellä on lisäksi taustalla päivähoitajan tutkinto vuodelta 1993. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut geronomiksi vuonna 2023. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut geronomiksi vuonna 2022. Hänellä on taustalla myös lähihoitajan tutkinto vuodelta 2006. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut toimintaterapeutiksi vuonna 2018. Työkokemusta hänellä on **********

********** on valmistunut geronomiksi vuonna 2019. Työkokemusta hänellä on **********

Toimenkuvan vuoksi haastattelussa kiinnitettiin erityistä huomiota aikaisempaan kokemukseen ikääntyneiden kanssa työskentelystä, Helsingin Kaupungin palveluverkoston tuntemukseen sekä kokemukseen asiakasohjauksen palveluohjauksesta ja palvelutarpeenarvioinneista. Lisäksi huomiota kiinnitettiin paineensietokykyyn, ratkaisukeskeiseen työotteeseen ja itsenäiseen asiantuntijuuteen.

Hakemuksen ja haastattelun perusteella ********** osoitti asiakasohjaajan tehtävissä edellytettäviä vahvuuksia. Hän on saanut monipuolista kokemusta asiakasohjaajana työskennellessä, osaa ja hallitsee laaja-alaisen palvelutarpeen arvioinnin tekemisen, yksilöhuollollisten päätösten teon sekä asiakkaiden palveluohjauksen ja neuvonnan. Hänellä on myös tuntemusta Helsingin Kaupungin ikääntyneiden palveluverkostoista. Sen lisäksi hän osoitti erityistä innostusta, kehittämismyönteistä asennetta ja kiinnostusta etelän asiakasohjauksen asiakasohjaajan tehtävään.

Koulutukseen, kokemukseen sekä haastatteluun perustuvan kokonaisharkinnan perusteella ********** on hyvät edellytykset asiakasohjaajan viran tehtävien hoitamiseen Arviointitoiminnan Eteläisessä asiakasohjausyksikössä.

Lisätietojen antaja

Nina Jokela, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 23316

nina.jokela@hel.fi

Päättäjä

Birgitta Maanonen
vs.asiakasohjauspäällikkö

Liitteet (pdf)

1. Hakijaluettelo SOTE 03-1167-23
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.