Virkasuhteen täyttäminen, Etelän asiakasohjaus, sosiaalityöntekijä, SOTEPE-03-440-24

HEL 2024-010539
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 11

Sosiaalityöntekijän viran täyttäminen, Arviointitoiminta etelän asiakasohjaus

Asiakasohjauspäällikkö

Päätös

Arviointitoiminnan asiakasohjausyksikön asiakasohjauspäällikkö päätti ottaa koulutuksen, työkokemuksen ja haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella valtiotieteiden maisteri ********** sosiaalityöntekijän virkaan (vakanssinumero 028259, toimintayksikkö 397130, työpiste 100020) 1.10.2024 lukien 4010,61 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaika on kuusi kuukautta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Valitun henkilön on ennen tehtävän vastaanottamista esitettävä iäkkäiden henkilöiden kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä annetun lain (laki sosiaali- ja terveydenhuollon valvonnasta 741/2023, 28 §) mukainen rikosrekisteriote.

Viran toimipaikka palvelussuhteen alkaessa on Sosiaali- ja terveystoimiala / Sairaala-kuntoutus- ja hoivapalvelut / Arviointitoiminta / Etelän asiakasohjausyksikkö.

Päätöksen perustelut

Sosiaalityöntekijän virka on tullut avoimeksi 19.8.2024.

Sosiaalityöntekijän virka (vakanssinumero 028259) on ollut julkisesti haettavana 28.5 – 11.6.2024 Helsingin kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä TE-palvelujen työpaikkasivustolla.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan sosiaalityöntekijän viransijaisuuteen ottaa Arviointitoiminnan asiakasohjauspäällikkö.

Sosiaalityöntekijän viran kelpoisuusvaatimuksina on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 7 §:n mukainen sosiaalityöntekijän kelpoisuus.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Arviointitoiminnan asiakasohjausyksikön sosiaalityöntekijän tehtävänä on vastata erityisen tuen tarpeessa olevien ja muiden vaativien asiakkaiden palvelutarpeenarvioinnista, sekä siitä, että asiakas saa tarvitsemansa tuen ja palvelut mahdollisimman sujuvasti, asiakaslähtöisesti ja kustannustehokkaasti.

Määräajassa hakemuksen jätti kolme hakija, joista kaksi täytti kelpoisuusehdot. Yksi hakijoista ilmoitti myöhemmin, ettei ole käytettävissä virkaa täytettäessä. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Hakemusten perusteella kutsuttiin haastatteluun 19.6.2024 ********** Haastattelijana toimi asiakkuuspäällikkö ********** sekä johtava sosiaalityöntekijä **********

********** on valtiotieteiden maisteri ja Valviran laillistama sosiaalityöntekijä. Hänellä on työkokemusta **********

Toimenkuvan vuoksi haastattelussa kiinnitettiin erityistä huomiota yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoihin sekä kykyyn työskennellä itsenäisesti.

********** osoitti haastattelussa, että hänellä on hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot sekä kyky työskennellä itsenäisesti. Sen lisäksi hän osoitti kiinnostuksena ja innostuksensa työskennellä ikääntyneiden palveluissa sosiaalityöntekijän tehtävissä.

Koulutukseen ja haastatteluun perustuvan kokonaisarvioinnin perusteella ********** on hyvät edellytykset sosiaalityöntekijän viran tehtävien hoitamiseen Eteläisessä asiakasohjausyksikössä.

Lisätietojen antaja

Nina Jokela, asiakkuuspäällikkö, puhelin: 09 310 23316

nina.jokela@hel.fi

Päättäjä

Birgitta Maanonen
asiakasohjauspäällikkö

Liitteet (pdf)

1. Hakijaluettelo
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.