Tilinpäätös 2024, Helsingin kaupunki

Asialla on uudempia käsittelyjä
Tämä on esitys

Palvelukeskusliikelaitoksen tilinpäätös vuodelta 2024

Palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta

Päätösehdotus

Palvelukeskusliikelaitoksen johtokunta päättää hyväksyä ja allekirjoittaa Helsingin kaupungin palvelukeskusliikelaitoksen tilinpäätöksen tilikaudelta 1.1. - 31.12.2024 sekä päättää esittää kaupunginhallitukselle, että tilikauden ylijäämä 1 548 504,04 euroa siirretään palvelukeskusliikelaitoksen edellisten tilikausien yli-/alijäämiin.

Esittelijän perustelut

Esittelijä toteaa, että esityksen liitteenä on Helsingin kaupungin palvelukeskusliikelaitoksen tilinpäätöskirja tilikaudelta 1.1. - 31.12.2024. Palvelukeskusliikelaitoksen tilikauden ylijäämäksi vuodelta 2024 muodostui 1 548 504,04 euroa. Talousarvion tilikauden 2024 tavoite oli 863 711 euroa, joka ylitettiin.

Puhelin- ja hyvinvointipalveluissa liikevaihto kasvoi, kun hoivapalveluista saatiin kustannuksia vastaava korvaus 1 850 000 euroa sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalta. Monipalvelujen liikevaihtoa alensivat kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle tehdyt kolme hyvitystä, yhteensä 2 390 000 euroa. Hyvitykset perustuivat palvelukeskusliikelaitoksen monipalvelut liiketoiminnan vuoden 2024 arvioituun ylijäämäiseen tulokseen.

Sitova toiminnan tavoite hyvä asiakaskokemus, jota mitataan asteikolla 1 (erittäin tyytymätön) – 5 (erittäin tyytyväinen), toteutui. Vuonna 2024 asiakastyytyväisyys monipalvelut-yksikön palveluihin oli 3,9 (tavoite vähintään 3,7) ja asiakastyytyväisyys puhelin- ja hyvinvointipalvelut-yksikön palveluihin 4,4 (tavoite vähintään 4,0).

Esittelijä

toimitusjohtaja
Minna Hoffström

Lisätietojen antaja

Salla Alhola, talouspäällikkö, puhelin: 0931035850

salla.alhola@hel.fi