Vuokraus, irtisanominen, maa-alue, Hermanni, Swerock Oy
Maanvuokrasopimuksen noin 4000m2 merkitseminen irtisanotuksi, Swerock Oy (Y-tunnus 1509160-3) 21. kaupunginosasta, Hermanni, HEL 2024-007815 88§ 30.5.2024 ja ko. alueen vuokraamisen Peab Industri Oy:lle yrityskaupan johdosta
Päätös
Kaupunkiympäristön tapahtumat ja maanvuokraustiimin tiimipäällikkö päätti merkitä irtisanotuksi maanvuokrasopimuksen päätöksen HEL 2024-007815 88§ 30.5.2024 vuokrauksen noin 4000m2, Swerock Oy:lle, 21. kaupunginosasta, Hermanni, osoitteessa Kyläsaarenkatu 10, 91-21-676-9. Swerock Oy irtisanoo vuokrasopimuksen päättymään 31.01.2025 yrityksen kaupan vuoksi.
Lisäksi tiimipäällikkö päätti saman alueen noin 4000 m2 vuokraamisen Peab Industri Oy:lle (Y-tunnus 1509160-3) ja Swerock Oy:n välisen yrityskaupan johdosta (Y-tunnus 1509160-3) johdosta.
Liitteenä olevan sopimuksen mukaan.
Alueesta peritään vuokraa 2550 euroa kuukaudessa. Vuokra muodostuu seuraavasti: 2 000 m² x 0,85 €/kk) + (2000 m² x 0,85 €/kk x 0,50) = 1 700,00 €/kk + 850 €/kk ≈ 2550e/kk.
Vuokra tulee maksaa Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaisesti.
Vuokrasopimus on voimassa 1.2.2025 alkaen, kolmen (3) kuukauden molemmin puolisin irtisanomisajoin
Tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa liitteenä olevan vuokrasopimuksen.
Päätöksen perustelut
Swerock Oy (Y-tunnus 1509160-3) on yrityskaupalla siirtynyt Peab Industri Oy:n nimiin (Y-tunnus 1509160-3) ja solminut liitteenä olevan sopimuksen Helsingin kaupungin kanssa 21. kaupunginosassa, Hermanni, sopimuksen mukainen 4000m² suuruinen alue.
Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen vyöhykkeen 1 rakentamattomien yleisten alueiden ja tyhjien tonttien tilapäisten vuokrausten hinta on 0,85e/m²/kk yli 2000 m2 osalta -50 %.
Toimivalta
Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 26.9.2023 § 499 perusteella on tapahtumat ja maanvuokraus -tiimin tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää tilapäisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään viisi vuotta.
Päätös tullut nähtäväksi 09.01.2025
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Hannele Virta, tarkastaja, puhelin: 09 310 39544