Hankinta, puitejärjestely, kaupungintalon peruskorjaukseen liittyvä tilojen käyttäjälähtöinen konseptointi ja tilankäytön visio, kaupunginkanslia

HEL 2025-001498
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 3

Hankinta, puitejärjestely, kaupungintalon peruskorjaukseen liittyvä tilojen käyttäjälähtöinen konseptointi ja tilankäytön visio, kaupunginkanslia

Hallintojohtaja

Päätös

Hallintojohtaja päätti hyväksyä Design Office Koko 3 Oy:n tarjouksen koskien kaupungintalon peruskorjaukseen liittyvää tilojen käyttäjälähtöistä konseptointia ja tilankäytön visiota.

Hankinnasta tehdään erillinen toimeksiantosopimus valitun palveluntuottajan kanssa.

Hankinnan arvonlisäveroton arvo on 60 000,00 euroa (alv 0 %).

Päätöksen perustelut

Hankinnan kohteena on kaupungintalon peruskorjaukseen liittyvä esiselvitys- ja tilakonseptointityö, joka tähtää kaupungintalon kokonaisvaltaiseen palvelu- ja työympäristökehittämiseen. Esiselvityksen lopputuloksena on uuden kaupungintalon toimintojen, tarpeiden ja tavoitteiden kuvaus ja tilakonseptin muodostaminen.

Minikilpailutus toteutettiin palvelumuotoilun puitesopimuksen osa-alue 3, palveluympäristöjen muotoilu, puitteissa (H088-21/HEL 2022-002395 /osa-alue 3). Tarjouspyyntö lähetettiin kaikille osa-alueen 3 puitesopimustoimittajille.

Helsingin kaupunginkanslian tarjouspyynnön, päivätty 2.12.2024, määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 18.12.2024 klo 12:00. Määräaikaan mennessä saapui kuusi (6) tarjousta: Agile Work Oy (2661604-9), Design Office Koko 3 Oy (3203099-2), Hellon Oy (2135725-2), Kuudes Kerros Helsinki Oy (1873202-3), Pentagon Design Oy (1049233-6) ja Rune & Berg Design Oy (2419350-5).

Tarjoajien soveltuvuuden tarkastaminen

Tarjoajien kelpoisuus on tarkistettu palvelumuotoilun puitesopimuksen kilpailutuksen (H088-21/HEL 2022-002395 /osa-alue 3) yhteydessä.

Tarjousten tarjouspyynnönmukaisuuden tarkistaminen

Kaikki jätetyt tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjousten vertailu

Kilpailutus toteutettiin nk. ranskalaisena urakkana. Valintaperusteena oli laatupisteytys. Laatupisteiden määräytyminen ja laskentatapa oli esitetty tarjouspyynnössä.

Tarjousten laatuvertailun perusteella hallintojohtaja päätti hyväksyä Design Office Koko 3 Oy:n tarjouksen.

Sovellettavat säännökset ja päätöstoimivalta

Hankintalain (1397/2016) 123 §:n mukaan hankintayksikön on tehtävä ehdokkaiden ja tarjoajien asemaan vaikuttavista ratkaisuista sekä tarjousmenettelyn ratkaisuista kirjallinen päätös, joka on perusteltava.

Hallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu kansliapäällikön päätökseen Kaupunginkanslian viranhaltijoiden hankintaoikeuksista 11.12.2023 § 169.

Lisätietojen antaja

Mervi Alaluusua, johtava asiantuntija, puhelin: 040 5420414

mervi.alaluusua@hel.fi

Päättäjä

Kirsi Remes
hallintojohtaja

Liitteet (pdf)

1. Vertailutaulukko
Liitettä ei julkaista internetissä.

Päätösasiakirjoissa on mainittu liitteitä, joita ei julkaista internetissä. Pois jätetään liitteet, jotka sisältävät salassa pidettäviä tietoja, joissa olevien tietojen julkistaminen voi vaarantaa yksityisyyden suojan, tai joita ei ole teknisistä syistä saatu sähköiseen muotoon. Keskeisimmät säädökset, joita asiassa sovelletaan, ovat laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (julkisuuslaki 621/1999), laki sähköisen viestinnän palveluista (917/2014), tietosuojalaki (1050/2018), laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä (703/2023) sekä laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016). Päätösasiakirjoja voi tiedustella myös Helsingin kaupungin kirjaamosta.