Toimivallan siirtäminen, sotepe, kuljetus-, aula- ja tilapalvelut -yksiköiden sekä yleishallinnon tuki 1 ja 2 -yksiköiden toimenhaltijat, hankinta-asiat
Oikeuden antaminen kuljetus-, aula- ja tilapalvelut -yksiköiden sekä yleishallinnon tuki 1 ja 2 -yksiköiden toimenhaltijoille hankintojen tekemiseksi
Päätös
Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan tuki- ja tilapalvelujohtaja päätti oikeuttaa kuljetuspalvelujen, aulapalvelujen, tilapalvelujen ja yleishallinnon tuki 1:n ja yleishallinnon tuki 2 :n alla mainitut työsuhteiset toimenhaltijat toteuttamaan hankintoja tuki- ja tilapalvelujohtajan vastuulla jäljempänä mainittuihin euromääriin asti, edellyttäen, että toteutettava hankinta on työtehtävien hoidon kannalta tarpeellinen, talousarviossa on asianomaisista tarkoitusta varten määräraha ja hankinnan toteutuksessa noudatetaan hankintalainsäädäntöä sekä Helsingin kaupungin antamia ohjeita.
Toimenhaltijan arvolisäveroton hankintaoikeus on 1.2.2025 lukien:
- kuljetuspalvelut-yksikkö, kuljetus- ja logistiikkapäällikkö, enintään 15.000 € (alv 0 %)
- aulapalvelut-yksikkö, aulapalvelupäällikkö, enintään 15.000 € (alv 0 %)
- aulapalvelualue 1 -alayksikkö, aulapalveluvastaava, enintään 5.000 € (alv 0 %)
- aulapalvelualue 2 -alayksikkö, aulapalveluvastaava, enintään 5.000 € (alv 0 %)
- aulapalvelualue 3 -alayksikkö, aulapalveluvastaava, enintään 5.000 € (alv 0 %)
- tilapalvelut-yksikkö, tilapalvelupäällikkö, enintään 15.000 € (alv 0 %)
- tilahallinta-alayksikkö, tilapalvelupäällikkö, enintään 10.000 € (alv 0 %)
- tilahallinta-alayksikkö, palvelupäällikkö, enintään 5.000 € (alv 0 %)
- hankkeet ja kehittäminen -alayksikkö, johtava arkkitehti, enintään 10.000 € (alv 0 %)
- yleishallinnon tuki 1 -yksikkö, yleishallintopäällikkö, enintään 10.000 € (alv 0 %)
- yleishallinnon tuki 2 -yksikkö, yleishallintopäällikkö, enintään 10.000 € (alv 0 %)
Päätös korvaa tukipalvelupäällikön päätöksen 1.2.2021 § 7 työsuhteisten toimenhaltijoiden hankintaoikeuksista.
Päätöksen perustelut
Hallintosäännön 20 luvun 8 § 3 momentin mukaan sisältää määräyksen hankintaan liittyvien oikeuksien antamisesta viranhaltijan alaisille työsuhteisille toimenhaltijoille.
Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta on 17.12.2024 § 281 päättänyt toimialan viranhaltijoiden hankintavaltuuksista 1.1.2025 lukien. Sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätöksessä mainitut hankintavaltuudet perustuvat toimialan ja viranhaltijoiden vastuualueiden tarpeisiin.
Mikäli toimialan tai liikelaitoksen toiminnan tarkoituksenmukaisen hoitamisen kannalta on tarpeen antaa työsuhteessa olevalle henkilölle oikeus toteuttaa hankintoja, voi viranhaltija oikeuttaa alaisensa työsuhteessa olevan henkilön toteuttamaan hankintoja viranhaltijan vastuulla.
Lisäksi talousarviossa on oltava asianomaista tarkoitusta varten käytettävissä määräraha ja hankinnan toteutuksessa on noudatettava hankintalainsäädäntöä sekä Helsingin kaupungin ohjeita.
Edellä olevaan perustuen tuki- ja tilapalvelujohtaja antaa kuljetus-, aula- ja tilapalvelut sekä yleishallinnon tuki 1 ja 2 -yksiköiden työsuhteisille yksiköiden päälliköille oikeudet toteuttaa hankintoja tällä päätöksellä mainittuun euromäärään asti.
Päätös tullut nähtäväksi 30.01.2025
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Anu Juppi, hallintoassistentti, puhelin: 09 310 46891