Nimikemuutos, kaupunginkanslia, eräät virkanimikkeet

HEL 2025-008148
§ 78

Nimikemuutos, kaupunginkanslia, eräät virkanimikkeet

Kansliapäällikkö

Päätös

Kansliapäällikkö päättää tiettyjen tehtävänimikkeiden muuttamisesta liitteen 1 mukaisesti.

Päätöksen perustelut

Helsingin kokonaispalkkajärjestelmään kuuluviin tehtäviin on sovellettu 1.1.2023 alkaen Helsingin kaupungin omaa johdon roolirakennemallia, joka on työkalu johdon tehtävien vaativuuksien kuvaamiseksi ja järjestämiseksi johdon tehtävähierarkiaan.

Roolirakennemallin ja kokonaispalkkajärjestelmän yhteydessä linjattiin, että johtajapäätteisen nimikkeen mahdollisuus sidotaan kokonaistyöajan tavoin vaativuusluokkiin H4-H10. Johtajapäätteisiä nimikkeitä on otettu uuden roolirakennemallin aikana käyttöön rekrytointien yhteydessä.

Nyt tehtävällä nimikemuutoksella ei ole palkkavaikutuksia, vaan päätöksellä päätetään ainoastaan tehtävänimikkeistä.

Viranhaltijoille on varattu tilaisuus tulla kuulluksi muutoksen perusteista. Kansliapäällikkö päättää nimikkeen muutoksista virkasuhteisissa tehtävissä (kansliapäällikkö 15.5.2025, § 76).

Päätös tullut nähtäväksi 17.05.2025

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Lisätietojen antaja

Taru Wickström, henkilöstöpäällikkö, puhelin: 09 310 36202

taru.wickstrom@hel.fi

Päättäjä

Jukka-Pekka Ujula
kansliapäällikkö
Kirsi Remes
hallintojohtaja