Tutkimuslupa, Sähköisen ajanvarausjärjestelmän käyttöönotto ja asiakaspolku
Tutkimuslupa; Sähköisen ajanvarauksen käyttöönotto ja asiakaspolku
Päätös
Rakennusvalvontapäällikkö päätti myöntää ********** tutkimusluvan AMK-opinnäytetyötä, Sähköisen ajanvarauksen käyttöönotto ja asiakaspolku, varten. Opinnäytetyötä on valmisteltu rakennusvalvontapalvelussa. Tutkimuslupa on voimassa 31.10.2025 saakka.
Päätöksen perustelut
Opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella sähköisen ajanvarausjärjestelmän palvelupolkua asiakkaan, työntekijän ja ict-asiantuntijan näkökulmasta ja selvittää prosessin keskeisimmät kipupisteet ja niihin ratkaisuja muotoiluajattelun keinoin.
Tutkimuslupaan sovelletaan seuraavia ehtoja:
Tutkimukseen osallistuneiden yksittäisten henkilöiden tunnistetietoja ei saa ilmaista tutkimusraportissa tai muulla tavoin.
Tutkimuksen tekijä sitoutuu noudattamaan EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen, tietosuojalain 1050/2018 sekä muun voimassa olevan lainsäädännön tutkijalle asettamia vaatimuksia.
Tutkimuksessa kerättyä aineistoa saa käyttää vain päätöksessä mainittua tarkoitusta varten.
Tutkimusaineistoa ei luovuteta eikä tutkimuksen yhteydessä käytettävissä olleita luottamuksellisia tietoja ilmaista sivullisille.
Tutkimusaineisto hävitetään tutkimushankkeen päättymisen jälkeen.
Tutkimuksesta ei tule koitua kustannuksia kaupunkiympäristön toimialalle.
Tutkimuksen valmistuttua opinnäytetyö tai sen sähköinen osoite, josta opinnäytetyö on luettavissa, toimitetaan rakennusvalvonnan käyttöön lähettämällä se sähköpostiosoitteeseen: rakennusrekisteri@hel.fi
Päätös tullut nähtäväksi 15.09.2025
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
 - kunnan jäsen.
 
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/
Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.
Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.
Sähköpostiosoite:  | helsinki.kirjaamo@hel.fi  | 
Postiosoite:  | PL 10  | 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI  | |
Käyntiosoite:  | Pohjoisesplanadi 11-13  | 
Puhelinnumero:  | 09 310 13700  | 
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
 - miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
 - millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
 - oikaisuvaatimuksen tekijä
 - millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
 - oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
 
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Lisätietojen antaja
Jesse Piirainen, tiimipäällikkö, puhelin: 09 310 26483